اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین بنیاد حفظ آثار کشور:

حضور 60 هزار نفر در مراسم 13 آبان در هویزه/ اطلس شهدا در حال تکمیل شدن است

جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور گفت: بیش از 60 هزار دانشجو و دانش‌آموز در منطقه هویزه مراسم روز استکبار جهانی را برگزار می‌کنند.

حضور 60 هزار نفر در مراسم 13 آبان در هویزه/ اطلس شهدا در حال تکمیل شدن است

به گزارش خبرنگار فارس از شهرستان ساری، امیر محمدحسن نامی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در ساری اظهار داشت: مراسم 13 آبان پررنگ‌تر و کوبنده‌تر از سال‌های گذشته برگزار می‌شود و علاوه بر مراسم‌های متعددی که در شهرهای مختلف کشور برگزار می‌شود، بیش از 60 هزار دانشجو و دانش‌آموز در منطقه هویزه مراسم روز استکبار جهانی را برگزار می‌کنند.

وی با بیان اینکه مردم مازندران در عملیات‌های دفاع مقدس نقش بی‌بدیلی داشتند، تصریح کرد: نقش مردم مازندران در تهیه تدارکات برای رزمندگان بسیار پررنگ بوده و در کمتر استانی این‌گونه مشارکت دیده شده است.

نامی با اشاره به اینکه ماه آبان در صحیفه تاریخ نقش ارزشمند و روزهای ماندگاری در خود دارد، افزود: در 13 آبان 58 به دستور امام لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان تسخیر و این روز را استکبار جهانی نامیدند.

جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور خاطرنشان کرد: از زمانی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید، آمریکا روز به روز دسیسه‌های جدیدی را علیه مردم ایران برنامه‌ریزی کرد تا نظام نوپای جمهوری اسلامی را از بین ببرد.

نامی به جنگ تحمیلی هشت ساله دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: استکبار شرق و غرب در مسلح کردن صدام نقش مهمی ایفا کردند و شوروی سابق 720 میلیون تن سلاح با خط هوایی پیوسته به عراق انتقال داد و این انتقال تجهیزات در طول تاریخ بی‌سابقه بوده است.

این مسئول به ایجاد سازمان زنان در بنیاد حفظ آثار اشاره کرد و افزود: زنان در بیش از 50 درصد صحنه‌های دفاع مقدس از جمله پشتیبانی، بیمارستان‌های صحرایی نقش به‌سزای در جبهه‌ها ایفا کرده و بیش از 6 هزار و 500 شهید تقدیم این مرز و بوم کردند.

نامی خاطرنشان کرد: خبرگزاری دفاع مقدس در سوم خرداد ایجاد و نقش مهمی در انتشار اخبار و انتقال فرهنگ شهدا و دفاع مقدس دارد.

وی به تاسیس سه پژوهشکده در زیرمجموعه پژوهشگاه بنیاد حفظ آثار اشاره کرده و افزود: سه هزار استاد در دانشگاه‌ها شناسایی شدند و یک‌هزار و 600 استاد در دانشگاه‌ها برای انتقال دو واحد درس دفاع مقدس آموزش دیدند.

نامی با اعلام اینکه بنیاد حفظ آثار امسال از بیش از 500 پایان‌نامه در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در زمینه دفاع مقدس پشتیبانی مالی می‌کند، گفت: برای پروژه‌های پایان‌نامه‌ها 2 تا 5 میلیون تومان به دانشجویان تعلق می‌گیرد و از اساتید راهنما در این پروژه‌ها و پایان‌نامه‌ها پشتیبانی مالی می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: پارک موزه دفاع مقدس در 31 استان احداث می‌شود و در استان مازندران به دلیل اهمیت و حضور قهرمانان در دفاع مقدس یک پارک موزه ملی احداث شده است.

جانشین بنیاد حفظ آثار کشور به پیشرفت پارک موزه در تبریز و همدان اشاره کرد و گفت: شهرهایی که سرعت بیشتری در احداث پارک‌ موزه دارند، از حمایت سازمان‌های استان برخوردارند.

وی تاکید کرد: شهردار و شورای شهر مازندران باید نگاه ویژه‌ای به این پارک موزه داشته باشند و استاندار مازندران باید همت بیشتری بگذارد تا هر چه سریع‌تر شاهد پایان کار باشیم.

نامی با بیان اینکه نویسندگان در انتقال شهدا و دفاع مقدس نقش مهمی ایفا می‌کنند بیان داشت: بیش از چهار هزار جلد کتاب چاپ شده که تعدادی از این کتاب‌ها توسط خود مردم نوشت شده است.

این مسئول گفت: برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس از مردم و مساجد روحانیت که هسته‌های اولیه دفاع مقدس بودند در حفظ ارزش‌ها استفاده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اساس دفاع مقدس از قرآن و ائمه معصومین بوده است، تصریح کرد: در ساختمان‌هایی که احداث می‌شود از آیات متعدد قرآنی استفاده می‌شود.

جانشین بنیاد حفظ آثار کشور به 36 هزار شهید دانش‌آموز در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس ارتباط تنگاتنگی با آموزش و پرورش دارد و در کتب درسی درس‌هایی از دفاع مقدس برای انتقال فرهنگ پایداری گنجانده می‌شود.

نامی با بیان اینکه ما در جنگ از پیچیده‌ترین فنون نظامی استفاده کردیم و بر روی هر عملیات فکر می‌شد، گفت: در جنگ هیچ‌گاه احساسی عمل نکردیم.

این مسئول بیان داشت: اطلس شهدا بر اساس تعداد شهدا در حال تکمیل شدن بوده و برای نسل جوان سایت نیز طراحی می‌شود.

انتهای پیام/86016/ب40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول