اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان

یادواره شهدای روحانی در سقز برگزار شد

یادواره شهدای روحانی با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان در سقز برگزار شد.

یادواره شهدای روحانی در سقز برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سقز، رئیس مرکز بزرگ اسلامی شهرستان سقز در این مراسم که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات دانشکده فنی ـ مهندسی این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب امروزه زنده نگهداشتن یاد و خاطر شهدا کمتر از شهادت نیست.

حجت‌الاسلام شبر مومنه افزود: این مراسم در راستای زنده نگهداشتن یاد و خاطر 8 شهید روحانی گرانقدر این شهرستان با همت و تلاش فرماندار و برخی از دستگاه‌ها و نهادهای مختلف در این شهرستان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه شهادت در راه خدا هدیه‌ای الهی برای انسان‌های بزرگ است، بیان داشت: شهدای روحانی شهرستان سقز که عمدتاً شهدای ترور هستند در راه عقیده، فکر و نظر بدون هیچ چشمداشتی جان خود را فدا کرده‌اند، خوشا به حال عالمان و روحانیون که پرچم علم را در دست دارند و هم این پرچم را با خون پاکشان نگاشته‌اند و شهدای روحانی ما مصادیق بارز این مهم هستند.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی شهرستان سقز با بیان اینکه مردن راهی است که تمام انسان‌ها روزی آن را طی می‌کنند، بیان کرد: خوشا به حال کسانی که در راه خدا شهید می‌شوند و نامشان را برای همیشه در جهان زنده نگه می‌دارند.

مومنه در ادامه به اهداف برگزاری این یادواره اشاره کرد و گفت: زنده نگهداشتن یاد و خاطر شهدا و ترویج افکار و اهداف آنان مهم‌ترین هدف برگزاری این یادواره است.

وی با اشاره به هجمه‌های فکری و نرم دشمنان اظهار کرد: ترویج و نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال اهداف شهدا بهترین راه مقابله با هجمه‌های نرم دشمنان است.

وی با تاکید بر اینکه عزت و عظمت ایران اسلامی در عرصه‌های جهانی و بین‌المللی متاثر از ایثار و از خودگذشتگی شهیدانی است که بدون هیچ چشمداشتی خونشان را فدای ارزش‌های اسلام و انقلاب کردند، تصریح کرد: شهدای روحانی در این میان با توجه به نقش روشنگری که داشتند، نقش پررنگی را ایفا کرده‌اند.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی شهرستان سقز تصریح کرد: شهدای روحانی در حقیقت حماسه‌سازان همیشه تاریخ هستند که نامشان برای همیشه در تارک تاریخ ایران اسلامی خواهد درخشید.

 مومنه افزود: از شهدای روحانی جزء این انتظار نمی‌رود که خود از پیشقراولان حرکت در مسیر دستورات اسلام باشند و در راه دفاع از ارزش‌های آن ایثار و از خودگذشتگی را به حد اعلا برسانند.

وی در پایان ضمن تقدیر از مشارکت بسیار خوب مسئولین این شهرستان در برگزاری این یادواره اظهار کرد: استمرار برگزاری اینگونه مراسمات به ویژه در شرایط امروزی و با توجه به هجمه‌های نرم دشمنان از اولویت‌هایی است که باید مورد توجه مسئولین قرار گیرد.

انتهای پیام/79010/س40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول