اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بیجار:

تقویت فرهنگ عاشورایی میان جوانان دشمنان را به زانو در‌می‌آورد

فرماندار بیجار با تأکید بر ترویج فرهنگ عاشورایی- حسینی میان جوانان گفت: با تقویت فرهنگ عاشورایی میان مردم خصوصاً جوانان عاشورایی و حسینی، دشمنان اسلام را به زانو در‌می‌آورد.

تقویت فرهنگ عاشورایی میان جوانان دشمنان را به زانو در‌می‌آورد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، حمدالله کریمی ظهر امروز در همایش توجیهی آموزشی پرچمداران بصیرت ویژه هیئت‌های مذهبی و مداحان که در آمفی‌تئاتر مجتمع امیرنظام گروسی بیجار با حضور امام جمعه و جمع کثیری از روحانیون و مداحان و هیئت‌های مذهبی برگزار شد اظهار کرد: نگاه و اعتقادات حسینی با هدف تقویت فرهنگ عاشورایی در جامعه خصوصاً میان جوانان ترویج یابد.

وی با بیان اینکه دشمنان تمامی برنامه‌های ضدفرهنگی و اعتقادی خود را بر روی جوانان متمرکز کرده‌اند خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ و اعتقادات مذهبی برای مقابله با هجمه فرهنگی دشمنان در میان جوانان یک ضرورت است که باید به آن پرداخت.

کریمی با بیان اینکه تعالیم عالیه اسلام از ایام محرم و نهضت عاشورایی نشأت گرفته است، تصریح کرد: ایام محرم فرصتی گرانبها برای تبیین و گسترش فرهنگ عاشورایی و ارزش‌های اسلامی است.

به گفته فرماندار بیجار، تبیین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نتیجه فعالیت هیئت‌ها و تکایای مذهبی در ایام عزاداری حسینی(ع) باشد.

وی با تأکید بر هدایت صحیح هیئت‌های عزاداری توسط روحانیون و هیئت‌های مذهبی بر دوری از افراط و تفریط و کارهای خارج از عرف عزاداری گفت: برنامه‌های ایام محرم باید محتوایی و ارزشی و با هدف آشنایی جوانان با اهداف قیام و نهضت عاشورایی باشد.

این مسئول ادامه داد: پرچمداران بصیرت و مروجان فرهنگ حسینی باید با دوری از انحرافات، احیاء فریضه امر به معروف و نهی از منکر را مورد توجه قرار دهند و جوانان را بیش از پیش با امام حسین(ع) و اهداف قیام عاشورا آشنا سازند.

فرماندار بیجار بر معرفی ابعاد شخصیتی ائمه اطهار به ویژه امام حسین(ع) در این ایام توسط روحانیون و مداحان و هیئت‌های مذهبی تأکید کرد.

فرماندار بیجار در ادامه به تلاش دشمنان اسلام برای وارد کردن انحرافات و خرافات به عزاداری‌های مسلمانان اشاره کرد و گفت: باید از ماه محرم به عنوان فرصتی مناسب برای آشنایی بیشتر جوانان با فرهنگ ایثار و شهادت و آشنایی آنان با ارزش‌ها و اهداف عاشورا و نهضت حسینی بهره برد.

فرماندار بیجار در ادامه سخنان خود بر تمرکززدایی و رسیدگی به مباحث معنوی در شهرستان بیجار خصوصاً ایام محرم تأکید کرد.

وی با تأکید بر توجه ویژه به برنامه‌های مذهبی در ایام محرم در روستاها گفت: بحث بصیرت‌افزایی و ترویج برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در روستاها نیز باید مورد توجه قرار بگیرد.

کریمی افزود: در برخی از روستاها مردم علی‌رغم کمبود امکانات خود اقدام به ساخت مساجد کرده‌اند اما متأسفانه از جانب مسئولان و متولیان امر هیچ‌گونه حمایتی نمی‌شوند و لازم است توجهات ویژه به این امر معطوف شود.

وی به عدم حضور روحانیون در روستاها اشاره کرد و گفت: حضور روحانیون در روستاها در تمامی ایام سال خصوصاً ایام محرم امری ضروری و انکارناپذیر بوده و روحانیت معزز باید با مردم ارتباط تنگاتنگی داشته باشند.

وی در پایان بر حل مشکلات روستاییان در زمینه نبود مساجد و روحانیون تأکید و اظهار کرد: با توجه به جایگاه ویژه بیجار در استان کردستان این مسائل به طور جدی پیگیری شده و هرچه سریع‌تر این مشکلات مرتفع شود.

انتهای پیام/79015/ش40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول