اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

تغییر زمین احداث بیمارستان در نی‌ریز به دلایل فنی بود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: تغییر زمین پروژه احداث بیمارستان خیری در نی‌ریز به دلایل فنی و مزایای دولتی بودن آن انجام شد.

تغییر زمین احداث بیمارستان در نی‌ریز به دلایل فنی بود

دکتر محمدهادی ایمانیه امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: از ابتدا در دانشگاه علوم پزشکی بنا بر این بوده که فعالیت حوزه بهداشت و درمان درگیر مسائل سیاسی، قومی و ... نشود.

وی افزود: در این زمینه تاکید داریم که مسئولان سیاسی و اجتماعی باید در حوزه سلامت نظر کارشناسی علوم پزشکی را مجری بدانند و ما نیز تعهد داریم که در حوزه‌های سیاسی و قومی وارد نشده و امور را از منظر شاخص‌های فقط بهداشتی پیگیری کنیم.

ایمانیه ادامه داد: نی‌ریز تنها شهرستان فارس است که بعد از انقلاب بیمارستانی در آن ساخته نشده و یا در حال احداث نیست.

وی اضافه کرد: ما با کمک خیرین بر آن شدیم که این نقیصه را رفع کرده و در نی‌ریز بیمارستان بسازیم بنابراین حدود یک سال و نیم پیش پیگیری‌هایی انجام شد و در جلسه‌ای خیران تعهد کردند زمین احداث بیمارستان را تامین کنند.

ایمانیه خاطرنشان کرد: چند زمین پیشنهاد شده توسط گروه کارشناسان اعزامی علوم پزشکی بررسی شد و به روال معمول دیگر شهرستان‌ها باید تمام افراد ذی‌نفوذ و مردم نی‌ریز بدون توجه به جزییات عزم خود را جزم می‌کردند که این کار انجام شود.

وی تصریح کرد: در نی‌ریز از قبل اختلافاتی وجود دارد و همین موضوع به بحث احداث بیمارستان تسری یافت و یک سلیقه بیان می‌کرد جایی مناسب احداث بیمارستان است و سلیقه دیگر مطرح در نی‌ریز زمین دیگری را پیشنهاد می‌داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان کرد: سرانجام کارشناسان بر اساس مولفه‌های تخصصی یک زمین را انتخاب کردند و در مراسمی با حضور نمایندگان دو سلیقه و جریان فکری نی‌ریز و مسئولان استانی و شهرستانی از طریق ویدئوکنفرانس کار کلید خورد.

وی ابراز داشت: به سبب پاره‌ای از مشکلات عملیات پروژه آغاز نشد و دو سه هفته قبل در جریان پیگیری مشکلات کار؛ متوجه شدیم که یک زمین دولتی متعلق به منابع طبیعی با دسترسی بهتر در ورودی استهبان به نی‌ریز وجود دارد.

ایمانیه در ادامه گفت: این زمین که خارج از پیشنهادات دو سلیقه حاکم بود انتخاب شد و رفع مشکلات اداری آن در دستور کار علوم پزشکی قرار گرفت.

وی ابراز داشت: مدتی بعد دیدیم که در برخی رسانه‌ها مطالبی علیه علوم پزشکی انتشار یافت و نامه امضا شده ما را ضمیمه کردند که چرا زمین انتخاب شده اول را تغییر دادید.

ایمانیه یادآور شد: در پاسخ به این مطالب ما دلایل را توضیح دادیم که زمین دولتی مورد نظر هزینه بهتر و دسترسی بیشتر دارد و حتی خیران مشارکت کننده می‌توانند زمین اولیه تامین شده را بفروشند و با سرعت بیشتری کار را در سایت جدید پیش ببرند.

استانداری کارشناسی بودن تصمیم علوم پزشکی را داوری کند

وی افزود: دیروز عده‌ای حدود 20 تا 30 نفر پس از حضور در دفاتر مسئولان و بزرگان فارس به علوم پزشکی ارجاع داده شدند که پس از تماس معاون عمرانی در این زمینه، بیان کردیم دفتر فنی استانداری را حکم قرار دهند تا کارشناسی بودن تصمیم علوم پزشکی در تغییر زمین را بررسی کند.

ایمانیه ادامه داد: پس از حضور این عده در علوم پزشکی به سبب فشردگی هر روزه برنامه‌ها عذرخواهی و عنوان کردیم که در روز دیگری پذیرای افراد خواهیم بود.

وی اضافه کرد: با وجود این صحبت جمعیت حاضر اصرار بر ملاقات داشتند و سرانجام مقرر شد نماینده آنها مواضع دو طرف را منتقل کند که این کار انجام و رفع نگرانی شد که روال اداری دریافت زمین از منابع طبیعی با جدیت پیگیری می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در پایان اظهار امیدواری کرد که با رفع این موانع هر چه سریع‌تر مردم نی‌ریز از امکانات بهداشتی ضروری برخوردار شوند.

انتهای پیام/ 2448/ط40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول