اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی:

78 درصد ساخت و سازهای خراسان شمالی بتنی است

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی گفت: 78 درصد ساخت و سازهای این استان طی امسال با سازه‌های بتنی ساخته شده است.

78 درصد ساخت و سازهای خراسان شمالی بتنی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، علی‌اکبر رمضانی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران بیان داشت: افزون بر 20 درصد از ساخت و سازهای استان در همین مدت اسکلت فلزی بوده است که نسبت به مدت مشابه  سال قبل خود با افزایش 10 درصدی همراه است.

وی با مقایسه ساخت و ساز بناهای ساختمان‌ها طی سال گذشته در همین مدت تصریح کرد: 89 درصد ساخت و سازها اسکلت بتنی و صرفا 10 درصد اسکلت فلزی بوده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی در عین حال با اشاره به کاهش تهیه نقشه طی امسال در مقایسه با سال قبل توسط این سازمان افزود: این مهم حاکی از کاهش ساخت و ساز در استان بوده که البته بخشی از آن به رکود در ساخت و ساز مسکن مهر مربوط می‌شود.

به گفته وی طی امسال 395 هزار متر مربع نقشه توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی تهیه شده که نسبت به سال گذشته با کاهش 13 هزار متر مربع تهیه نقشه همراه است.

* 2637 نفر عضو نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی

رمضانی همچنین شمار اعضای نظام مهندسی ساختمان در این استان را 2 هزار و 637 نفر ذکر کرد و افزود: این مهندسان در هفت رشته عمران، برق، معماری،‌ مکانیک، شهرسازی، نقشه برداری و ترافیک در این سازمان عضویت دارند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی بیشترین اعضای این سازمان را مربوط به گروه مهندسی عمران اعلام کرد و گفت: 36 درصد از اعضای نظام مهندسی استان شامل هزارو 42 نفر در رشته عمران فعالیت داشته و خدمات لازم را به هم استانی‌ها ارائه می‌کنند.

رمضانی با اشاره به برگزاری آزمون نظام مهندسی در ماه‌های اخیر در استان گفت: از مجموع 713 شرکت کننده 82 نفر معادل 11 درصد شرکت‌کنندگان پذیرفته شدند.

* تشکیل 41 پرونده برای مهندسان عضو سازمان نظام مهندسی خراسان شمالی

وی شمار پرونده‌های تشکیل شده برای مهندسان عضو سازمان نظام مهندسی خراسان شمالی در شورای انتظامی را طی امسال 41 پرونده عنوان کرد.

رمضانی تصریح کرد: این پرونده‌ها در این شورا رسیدگی و کمتر از نیمی از این افراد به تعلیق در کار محکوم شده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه هیچ پرونده منجر به لغو پروانه مهندسی در این مدت نداشته‌ایم، شمار پرونده‌های تشکیل شده سال گذشته در همین مدت را 47 پرونده ذکر کرد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی، شورای انتظامی را یکی از مهم‌ترین بخش‌های فعال در این سازمان عنوان کرد و گفت: در این مجموعه به تخلفات احتمالی مهندسان رسیدگی می‌کند و این شورا در کنار سایر کمیسیون‌ها و کارگاه‌های تخصصی در این سازمان فعالیت دارد.

انتهای پیام/63002/ط40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول