اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان:

باید از توانمندی سازمان نظام مهندسی معدن گلستان حمایت شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت: مجموعه سازمان نظام مهندسی معدن گلستان مجموعه متخصص و توانمندی است که باید از این ظرفیت تخصصی بیشتر استفاده شود.

باید از توانمندی سازمان نظام مهندسی معدن گلستان حمایت شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، یدالله وفایی صبح امروز در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی استان گلستان اظهار داشت: صنعت و معدن استان در حمایت از این مجموعه، تاکنون بسیاری از امور را طبق قانون به این تشکل تخصصی در استان واگذار کرده است.

وی خاطرنشان کرد: استان گلستان یکی از غنی‎ترین استان‎های کشور از لحاظ منابع معدنی محسوب می‎شود که باید از این ظرفیت برای توسعه استان بهره برد.

وفایی یادآور شد: انتظار می‎رود با احداث ساختمان نظام مهندسی معدن، این مجموعه فعال در استان بتواند بیش از گذشته در انجام وظایف قانونی خود در نظارت، کاربرد و حفظ و حراست از منابع معدنی استان موفق باشد.

وی با بیان اینکه گلستان تنها دارنده معادن صدف کوهی در کشور است، تصریح کرد: منطقه «آق‎بند» شهرستان گنبدکاووس در شرق گلستان غنی‎ترین معادن صدف کوهی کشور را دارد که ذخایر آن بیش از یک میلیارد و 300 میلیون تن است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان متذکر شد: از مجموع 13 معدن صدف کوهی در استان، هشت معدن در گلستان فعال است.

وفایی اضافه کرد: 59 نفر در این معادن مشغول استخراج صدف کوهی هستند.

وی پیش‎بینی کرد: تا پایان سال‎جاری برداشت صدف کوهی از معادن گلستان به حدود 95 هزار تن برسد.

وی با بیان اینکه صدف‎های کوهی لایه‎های عظیم فشرده‎ای از فسیل گوش ماهی است، اظهار داشت: نزدیک به 2 میلیون سال پیش با پسروی آب دریای خزر صدف‎های کوهی تبدیل به سنگ شده و از کربنات کلسیم بسیار بالایی برخوردار است.

وفایی با اشاره به اینکه باید تمام ظرفیت‎های استان را برای تولید و به گردش درآوردن اقتصاد به کار بگیریم، اذعان داشت: موفقیت زمانی حاصل می‎شود که همه برای ارتقای تولید و اقتصاد تلاش کرده و افق‎های روشنی را بر روی معدن باز کنیم که رسیدن به این مهم دست‎یافتنی است.

انتهای پیام/83002/س40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول