اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان نظام مهندسی و منابع طبیعی استان مرکزی:

3900 نفر در سازمان نظام مهندسی استان مرکزی عضویت دارند

رئیس سازمان نظام مهندسی و منابع طبیعی استان مرکزی گفت: 3 هزار و 935 نفر در سازمان نظام مهندسی و منابع طبیعی استان مرکزی عضو هستند.

3900 نفر در سازمان نظام مهندسی استان مرکزی عضویت دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک محمد نعیمی در حاشیه مجمع عمومی عادی سالانه سازمان نظام مهندسی و منابع طبیعی استان مرکزی اظهار داشت: از تعداد 3 هزار و 935 نفر عضو، 21 نفر در مقطع دکترا، 335 نفر در مقطع کارشناسی ارشد و تعداد 3 هزار و 549 نفر در مقطع کارشناسی هستند.

وی با بیان اینکه 66 درصد اعضای سازمان آقایان و 34 درصد اعضا را بانوان تشکیل می‌دهند افزود: 797 نفر از اعضا در بخش دولتی، یک‌هزار و 164 نفر در بخش غیر دولتی، 30 نفر بازنشسته و یک‌هزار و 944 نفر جویای کار می‌باشند که از این میزان نیز یک‌هزار و 18 نفر مرد و 926 نفر زن جویای کار هستند.

رئیس سازمان نظام مهندسی و منابع طبیعی استان مرکزی تعداد بهره‌برداران استان را 4 میلیون و 332 هزار نفر عنوان کرد و تصریح کرد: از این تعداد 80 درصد بی‌سواد و کم سواد، 17 درصد تحصیلات متوسطه و راهنمایی، 2.2 درصد تحصیلات دانشگاهی غیر کشاورزی و تنها 8 دهم درصد دارای تحصیلات دانشگاهی هستند.

نعیمی ادامه داد: قرار گرفتن فارغ‌التحصیلان کشاورزی به عنوان کارشناس و مهندس ناظر و مهندس مشاور در کنار بهره‌برداران در بر طرف کردن چالش‌های بخش کشاورزی و منابع طبیعی و افزایش تولید موثر خواهد بود.

وی ساماندهی دانش آموختگان بخش کشاورزی در قالب تشکل‌های حقوقی، اعطای شماره عضویت به اعضا، تشخیص صلاحیت و رتبه‌بندی یک هزار و 15 نفر از اعضاء حقیقی و 162 عضو حقوقی، بازآموزی و نوآموزی اعضاء، نظارت بر واحدهای تولیدی زیر بخش کشاورزی، شناسایی تغییر کاربری غیر مجاز اراضی زراعی و باغی، ساماندهی شبکه خدمات فنی و مهندسی کشاورزی، بهره‌گیری از تعرفه خدمات فنی و مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و نظارت بر مجوزها و موافقت‌نامه‌های صادره قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی را از جمله اقدامات این سازمان عنوان کرد.

رئیس سازمان نظام مهندسی و منابع طبیعی استان مرکزی صدور 107 فقره مجوز بهره‌برداری گلخانه، صدور 195 فقره مجوز تاسیس و تمدید و صدور 144 فقره پروانه تمدید بهره‌برداری از گلخانه، شناسایی و به کارگیری 22 نفر از کارشناسان تایید صلاحیت شده به عنوان مهندس ناظر، انجام مطالعات مکان‌یابی منطقه‌ای برای توسعه مجتمع‌های گلخانه‌ای در پهنه استان مرکزی به روش سیستم اطلاعات جغرافیاییGIS و صدور 679 پروانه بهره‌برداری دامپروری را از دیگر اقدامات سازمان نظام مهندسی و منابع طبیعی استان مرکزی عنوان کرد.

انتهای پیام/87002/صا30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول