اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس سازمان نظام مهندسی کردستان:

نظام مهندسی کردستان ظرفیت ورود به بسیاری از حوزه‌ها را دارد

نایب رئیس سازمان نظام مهندسی کردستان گفت: نظام مهندسی ظرفیت ورود به بسیاری از حوزه‌ها را دارد اما متاسفانه از این بستر به خوبی استفاده نشده است.

نظام مهندسی کردستان ظرفیت ورود به بسیاری از حوزه‌ها را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، کریم قادرمرزی بعدازظهر امروز در نشست با خبرنگاران ‌در سنندج اظهار کرد: قانون نظام مهندسی در سال 74 تدوین و آیین‌نامه اجرایی آن نیز آماده شد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه بیش از 18 سال از عمر این آ‌یین‌نامه می‌گذرد باید در بحث شهرسازی و ساختمان‌سازی وضعیت مطلوب‌تری در این زمینه داشتیم.

نایب رئیس سازمان نظام مهندسی کردستان افزود: مشکلاتی در بحث شهری داریم که تنها مختص شهر سنندج و یا استان کردستان نمی‌شود.

قادرمرزی گفت: بخشی از این مشکلات شاید به حوزه نظام مهندسی بازمی‌گردد اما نباید این سازمان را تنها مقصر این حوزه دانست بلکه لازمه اجرای کامل قانون نظام مهندسی همه دستگاه‌ها و نهادهای متولی و فعال در این حوزه است.

به گفته وی، رفع نواقص قانون نظام مهندسی با توجه به قدمت تدوین آن، از نیازهای ضروری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

نایب رئیس سازمان نظام مهندسی کردستان با بیان اینکه از ظرفیت نظام مهندسی استان در حوزه مدیریت شهری به خوبی استفاده نشده است، بیان داشت: نظام مهندسی ظرفیت ورود به بسیاری از حوزه‌ها را دارد اما متاسفانه از این بستر به خوبی استفاده نشده است.

قادرمرزی خاطرنشان کرد: اعضای هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی استان کردستان منکر مشکلات موجود و کم‌کاری در برخی از بخش‌ها نیستند اما نباید فراموش کرد بخش عمده‌ای از مشکلات به فرهنگ و مالکین مربوط می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید فرهنگ لزوم حضور مهندسین بر سر پروژه‌های ساختمانی در بین مردم ترویج پیدا کند.

انتهای پیام/‌79002/ش20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول