اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد

استفاده اجباری از ترازوی دیجیتال در واحدهای تولید و عرضه کهگیلویه و بویراحمد

مدیر‌کل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد گفت: استفاده از ترازوی دیجیتال در واحدهای تولید و عرضه کهگیلویه و بویراحمد اجباری است.

استفاده اجباری از ترازوی دیجیتال در واحدهای تولید و عرضه کهگیلویه و بویراحمد

محمد محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج، اظهار کرد: استفاده از ترازوی دیجیتال در واحدهای تولید و عرضه استان کهگیلویه و بویراحمد اجباری است.

مدیرکل اداره استاندارد استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: ترازوی دیجیتال مشمول استاندارد اجباری بوده و مسئولان واحدهای تولیدی و عرضه موظفند ضمن استفاده از وسایل سنجش و ترازو‌های استاندارد با بازرسان و کارشناسان استاندارد و آزمایشگاه‌های تأیید صلاحیت شده همکاری کنند.

این مسئول در ادامه تصریح کرد: هرگونه جلوگیری از ورود و ممانعت از بازرسی و تست طبق قانون استاندارد جرم بوده و متخلفین به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

محمدی افزود: ‌در جایی که بحث اجرای عدالت با رعایت حقوق شهروندی مطرح می‌شود، اگر کسی امر درستی توزین را در حق مردم رعایت نکند قطعاً دچار خسران می‌شود.

وی ابراز داشت: در سوره‌ انعام در بخشی از آیه 152 آمده است که حق پیمانه و وزن را به عدالت ادا کنید، بنابراین خواسته مشتری از یک واحد تولیدی و عرضه‌کننده کالا این است که در حق او ظلم نشود و به عدالت عمل شود.

مدیرکل استاندارد خاطرنشان کرد: همه فروشگاه‌های صنوف مختلف باید به توزین‌های دیجیتال مجهز شده و خطای کمتری داشته باشند تا بدین ترتیب اعتمادسازی را در استان میان مصرف‌کنندگان به وجود بیاوریم.

محمدی گفت: هم‌استانی‌ها در هنگام خرید، اگر با مواردی مانند کم‌فروشی و درج نشدن علامت استاندارد را مشاهده کردند، اداره‌کل استاندار استان را در جریان بگذارند تا رسیدگی و در صورت تخلف فرد متخلف به مراجع قضایی معرفی شوند.

انتهای پیام/82009/ط20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول