اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان:

رعایت نکردن استاندارد سبب بروز حوادث می‌شود

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: وجود استانداردها در کشور برای جلوگیری از تجاوز به حریم‌ها است که به طور قطع اگر استاندارد را رعایت نکنیم دچار مشکل می‌شویم.

رعایت نکردن استاندارد سبب بروز حوادث می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، منصور شیشه‌فروش پیش از ظهر امروز در مراسم رونمایی و اعطای گواهینامه تأیید صلاحیت ایمنی به پیمانکاران اظهار کرد: حوادثی که در حوزه اداره کار مورد بررسی قرار می‌گیرند از جمله حوادث غیرمترقبه‌ای بوده که انسان در ایجاد آن‌ نقش اصلی را دارد.

وی ادامه داد: گاهی اوقات نداشتن دوراندیشی و اجرای طرح‌های ایمنی موجب بروز حوادث می‌شود، بنابراین برنامه‌هایی که در این زمینه موثر بوده حول محور امور کار هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه قوانین محکمی حاکم بر سیستم‌ها وجود دارد تصریح کرد: اگر ما به این قوانین عمل کنیم به طور قطع دچار مشکل در این زمینه نمی‌شویم که یکی از این موارد استاندارد است.

وی افزود: وجود استانداردها در کشور برای جلوگیری از تجاوز از حریم‌ها است که به طور قطع اگر در برنامه‌های خود استانداردها را رعایت نکنیم دچار مشکل می‌شویم.

شیشه‌فروش با اشاره به اینکه استاندارد، پلیس ایمنی است و تمام موارد از قبیل تولید، عرضه و نگهداری را شامل می‌شود، تصریح کرد: سال گذشته 30 نفر به دلیل استنشاق گاز منواکسید کربن و استفاده از بخاری‌های غیراستاندارد جان خود را از دست دادند و این‌ها بیانگر این است که مسئولان باید به این مسائل دقت داشته باشند تا از بروز این مسائل جلوگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: ما نیاز به داشتن شناخت از محیط اطراف خود و تهدیداتی که ما را احاطه کرده است داریم تا بتوانیم برای هر کدام از این تهدیدات برنامه قوی داشته باشیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تاکید کرد: امروز اگر موضوع شهر ایمن، پایدار و الکترونیک مطرح می‌شود به این دلیل است که به انسان و سلامت آن توجه نشده و باید انسان سالم را محور توسعه پایدار در برنامه‌های خود قرار دهیم.

وی هدف از تشکیل این جلسه و اعطای گواهینامه تأیید صلاحیت به پیمانکاران را اهمیت ضرورت توجه به نوع فعالیت پیمانکاران ذکر کرد و خاطرنشان ساخت: استان اصفهان استانی است که در مرکز کشور قرار داشته و بیش از 8 هزار واحد صنعتی در آن قرار دارد، پس باید سازمان صنایع و کسانی که به نوعی در این امور فعالیت دارند توجه ویژه به ایمنی و استانداردها داشته باشند و اگر کسی خواهان راه‌اندازی یک واحد صنعتی است مطالعات ایمنی مورد نیاز آن را انجام دهد.

شیشه‌فروش اذعان کرد: اگر امروز مشکل آلودگی هوای استان اصفهان را مطرح می‌کنیم به این دلیل است که از قبل جا نمایی پالایشگاه و نیروگاه‌ها و صنایع دیگر در اطراف شهر اصفهان نباید به این شکل رخ می‌داد تا موجب بروز این مشکل نشود.

وی خاطرنشان کرد: پدیده استاندارد و موضوع مدیریت ایمنی باید قبل از انجام کاری در نظر گرفته شود و فعالیتی موفق می‌شود که تأیید صلاحیت لازم را داشته باشد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه اداره کل استاندارد 250 کارشناس ویژه را تعلیم داده تا وارد حوزه صنعت شده و آن‌ها را تشویق نموده تا بتوانند گواهینامه تأیید صلاحیت را بگیرند، گفت: تاکنون 32 قلم از مصالح ساختمانی، دارای گواهینامه استانداردشده و خیلی از پیمانکاران در این زمینه فعالیت دارند.

وی خاطرنشان کرد: با همکاری مدیریت بحران استانداری اصفهان و حوزه معاونت اداره کار این استعداد وجود دارد که پیشنهاد‌های ارائه‌شده با همکاری دفتر فنی و شورای فنی عملی شوند.

انتهای پیام/63015/صا30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول