اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدرس حوزه علمیه اسدآباد عنوان کرد

الگوگیری از ائمه اطهار(ع)، عامل برخورداری از زندگی سالم

مدرس حوزه علمیه اسدآباد گفت: الگوگیری از زندگی ائمه اطهار(ع)، بسترساز برخورداری از زندگی سالم و خانواده‌ای متعالی است.

الگوگیری از ائمه اطهار(ع)، عامل برخورداری از زندگی سالم

به گزارش خبرگزاری فارس از اسدآباد، حجت‌الاسلام و المسلمین حسین غلامی ظهر امروز با اشاره به آیاتی از قرآن کریم در خصوص خانواده و جایگاه آن در اسلام، اظهار داشت: حفظ و تحکیم خانواده با آداب صحیح همسرداری و روابط بین زن و مرد شکل می‌گیرد که باید مورد توجه باشد.

وی با اشاره به آیه « وَ بِالْوَالِدَیْنِ إِحْسَاناً »، به تشریح و تفسیر این آیه پرداخت و گفت: نیکی کردن به پدر و مادر باید بدون واسطه باشد و در این صورت است که فرزندان می‌توانند از رفتار و گفتار ما تأثیر بگیرند.

استاد حوزه علمیه شهرستان اسدآباد با اشاره به شأن نزول سوره انسان و 18 آیه در زمینه فضیلت اهل بیت(ع)، بر انجام کارهای خیر تأکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: باید با الگوگیری از خانواده حضرت علی (ع) و اهل بیت(ع)، آنان را اسوه خود قرار دهیم.

فرماندار اسدآباد نیز خانواده را یک نهاد مقدس در مسیر تکامل جوامع بشری خواند و اظهار داشت: خانواده، از اساسی‌ترین نهادهای اجتماعی است که کارآمدی، پایداری و موفقیت آن می‌تواند بر وضعیت بسیاری از تحولات اجتماعی و فرهنگی جامعه تأثیر بگذارد.

حمزه عبدکوند یکی از مؤلفه‌های تقویت پایه‌های مکارم اخلاقی را خانواده موفق دانست و گفت: تربیت فرزندان و افراد سالم در جامعه امروزی نیاز به تقویت مکارم و احکام اخلاقی و اسلامی دارد که بتوان خانواده موفق را پرورش داد.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش پایه جامعه‌ا‌ی پرتلاش و کارآمد را می‌سازد، تصریح کرد: رشد و بالندگی هر جامعه‌ای در گرو داشتن خانواده سالم است.

وی تأکید کرد: یک خانواده سالم با تربیت و پرورش صحیح ساخته خواهد شد.

فرماندار اسدآباد با تأکید بر اینکه انجمن اولیا و مربیان باید در مدارس به نحو احسن فعالیت داشته باشند، افزود: انجمن اولیا و مربیان در مدارس می‌توانند در کنار کانون گرم خانواده و ارتقای سلامت جامعه نقش‌آفرین و در ثبات ارتباط بین آنان موثر باشند.

وی خاطرنشان کرد: کارشناسان و مشاوران می‌توانند با آسیب‌شناسی ناهنجارهای موجود در سطح مدارس، به تقویت دانش‌آموزان در زمینه آموزشی و تربیتی بپردازند.

انتهای پیام/89008/ت30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول