اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله نوری همدانی تاکید کرد

استفاده از آیات قرآن و روایات ائمه اطهار(ع) در فضای شهری

یکی از مراجع تقلید قم گفت: باید در هر نقطه‌ای از معابر شهر سخنانی از ائمه اطهار(ع) و آیات قرآن ذکر شود و با آیات و روایات به ارشاد و هدایت مردم بپردازیم.

استفاده از آیات قرآن و روایات ائمه اطهار(ع) در فضای شهری

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار جمعی از اعضای شورای شهر قم اظهار کرد: خداوند به شما توفیق خدمت‌رسانی به مردم را عنایت کرده و بر اساس سخنی از امام سجاد(ع) اشرف عبادت، خدمت به مردم به عنوان بندگان خداست.

وی خاطرنشان کرد: بهترین عبادت زمانی معنا پیدا می‌کند که انسان برای انجام خدمات توفیق پیدا کند، بنابراین باید قدردان این توفیق باشد.

این مرجع تقلید با اشاره به جایگاه شهر قم گفت: قم در بین شهرها جایگاه خاصی دارد و حرم اهل بیت(ع) و خاستگاه انقلاب اسلامی است.

وی تصریح کرد: وجود بارگاه حضرت معصومه(س) و حوزه علمیه در این شهر سبب ایجاد ویژگی‌های خاصی در این شهر شده است.

آیت‌الله نوری همدانی ادامه داد:‌ وظیفه خدمت در این مکان سنگین‌تر و بالاتر است ولی از ثواب و پاداش بیشتری در پیشگاه پروردگار برخوردار است تا هدیه معنوی نصیب فرد شود.

وی با بیان اینکه وضعیت ظاهری شهر قم متفاوت با شهرهای دیگر است، گفت: قم شهر اهل بیت(ع) است و شهری مذهبی محسوب می‌شود و در اخبار و روایات اهل بیت(ع) فراوان از قم نام برده شده است به طوری که می‌توان به صراحت بیان کرد که بیش از 100 بار از قم در روایات نام برده شده است.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: پس از فتنه 88 به 15 استان کشور سفر کردم و به صورت چهره به چهره با مردم، دانشجویان، نظامیان و ... ملاقات داشتم.

وی عنوان داشت:‌ برخی از شهرها چهره مذهبی بهتری نسبت به قم داشتند، در صورتی که قم باید دارای چهره مذهبی، انقلابی و امنیتی بالا باشد و از عکس، مجسمه و مطالب شهدا در خیابان‌های شهر بیشتر استفاده شود.

آیت‌الله نوری همدانی ادامه داد: زمانی که فردی وارد قم می‌شود باید نمادهایی از انقلاب، شهادت و ولایت‌مداری در برابر چشمان خود مشاهده کند و با مشاهده این شهر، حرم اهل بیت(ع) را مجسم کنیم.

وی تصریح کرد: باید در هر نقطه‌ای از معابر شهر سخنانی از ائمه اطهار(ع) و آیات قرآن ذکر شود و با آیات و روایات به ارشاد و هدایت مردم بپردازیم.

این مرجع تقلید ادامه داد: امام سجاد(ع) دارای رساله حقوق هستند به طوری که مردم با خواندن آن درس می‌گیرند و کلمات و فرهنگ مردم بر آنها تاثیرگذار است.

وی با اشاره به سخنان آموزنده ائمه اطهار(ع) یادآور شد: امام سجاد(ع) در فرازی از سخنان خود می‌فرماید «به هر کسی می‌توانی ارائه خدمت کن و خدمت‌گزار باش» و امام صادق(ع) در سخنی فرمود امنیت، عدالت و فراوانی و ارزانی از جمله مواردی است که مردم به آن نیازمند هستند.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه قم شهر شهیدپرور بوده و 6 هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است، گفت:‌ امام خمینی(ره) در سخنی فرمود «تعداد شهدای طلبه قم نسبت به جمعیت شهر، بیش از شهرهای دیگر است».

وی خاطرنشان کرد: کارها و پروژه‌ها در قم باید با سرعت اجرا شود تا بتواند تاثیرات خود را هر چه سریع‌تر بر جای بگذارد.

استاد حوزه علمیه قم عنوان داشت: با توجه به اینکه در دوران طاغوت به قم توجهی صورت نمی‌گرفت و دچار عقب‌ماندگی شد، بنابراین قم به بودجه ویژه نیاز دارد تا بتوان در این شهر به عمران و آبادانی پرداخت.

وی یاد آور شد: خدمات شما در گذشته بسیار فراوان بوده ولی با توجه به سخنان مقام معظم رهبری همیشه باید رو به جلو برویم و این هدف با برداشتن گام‌های سریع‌تر محقق می‌شود.

انتهای پیام/78003/ط40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول