اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آبفای اردبیل مطرح کرد

500 روستای اردبیل چشم انتظار تکمیل پروژه‌های آبرسانی

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان اردبیل گفت: 500 روستای استان اردبیل که از بی‌آبی رنج می‌برند چشم انتظار تکمیل پروژه‌های آبرسانی هستند.

500 روستای اردبیل چشم انتظار تکمیل پروژه‌های آبرسانی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، پرویز عباسی ظهر امروز در مراسم افتتاح آبرسانی روستایی در نیر اظهار داشت: برای اینکه این تعداد روستا از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌مند شوند بیش از 140 پروژه آبرسانی در دست اقدام و اولویت اجراست که امیدواریم این پروژه‌ها را با تامین منابع اعتباری خوب به سرانجام برسانیم.

وی با بیان اینکه بیش از 70 درصد جمعیت روستایی استان اردبیل از نعمت آب شرب سالم بهره‌مند هستند، تصریح کرد: بخشی از این روستاها از آب لوله‌کشی و بخشی دیگر نیز از آب چشمه‌ها و منابع سطحی استفاده می‌کنند.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان اردبیل با یادآوری اینکه اجرای 140 پروژه آبرسانی هم ‌اکنون در دستور کار آب و فاضلاب روستایی است، گفت: امسال اعتبار اختصاصی برای تکمیل این پروژه‌ها کمتر از 15 میلیارد تومان است.

عباسی از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی خواست تا در تخصیص منابع اعتباری به آب و فاضلاب روستایی بیشتر همت کنند تا از منابع اعتباری متفاوت بتوانیم برای تکمیل پروژه‌های آبرسانی به ویژه مجتمع‌های بزرگ روستایی اقدام لازم و به موقع را انجام دهیم.

این مسئول از افتتاح برخی از پروژه‌های آبرسانی در گرامیداشت هفته بسیج خبر داد و تاکید کرد: در گرامیداشت این هفته تعدادی از پروژه‌های تک روستایی و یک مجتمع آبرسانی در استان اردبیل به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان اردبیل بیان داشت: در شهرستان نیر وضعیت به مراتب بهتری را در آبرسانی به روستا‌ها شاهد هستیم اما بیشترین نگرانی و دغدغه‌ ما در مناطق شمالی و جنوبی استان اردبیل است که با پراکندگی روستا و ضرورت نیازمندی آنها به منابع آبی روبرو هستیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، همچنین فرماندار شهرستان نیر در این مراسم از احداث سه مجتمع عظیم آبرسانی شامل شهید کسایی دورسون خواجه و شهید محمدزاده خبر داد.

به گفته میرفخرالدین زاهد با تکمیل این مجتمع‌های آبرسانی اهالی 42 روستا از نعمت آب شرب بهره‌مند می‌‌شوند.

وی با بیان اینکه 90 درصد ساکنان روستاهای نیر از نعمت آب شرب سالم بهره‌مند هستند، گفت: طرح آبرسانی به روستای جقجق علیا با مشارکت مردم از ماه‌ها پیش آغاز شده بود که با صرف 50 میلیون تومان اجرایی و عملیاتی شد که 10 میلیون آن را اهالی متقبل شده‌اند.

انتهای پیام/62001/ل40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول