اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نوشهر:

مشکل بدهی تعاونی آب دیوچشمه برطرف شود

فرماندار نوشهر گفت: باید برای مشکل بدهی تعاونی آب دیوچشمه کجور راه حل قانونی اندیشیده شود تا این مشکل حل شود.

مشکل بدهی تعاونی آب دیوچشمه برطرف شود

محمدعلی قمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نوشهر بیان داشت: اجرای پروژه تعاونی آب دیوچشمه در راستای تامین آب کشاورزی و رونق بخشیدن آن به گونه‌ای پیش رفت که تاکنون به آن اهداف مورد نظر به طور کامل دست نیافت.

وی به بدهی‌های معوقه این تعاونی به بانک اشاره کرد و افزود: بانک به دنبال دیون خود است و باید برای مشکل بدهی تعاونی آب دیوچشمه کجور راه حل قانونی اندیشیده شود تا این مشکل حل شود.

فرماندار نوشهر بیان کرد: باید بخشودگی‌هایی را در راستای کمک به این تعاونی و معوقه‌های بانکی در نظر گرفت و از این طریق کمکی به این تعاونی شود و این می‌تواند از مجرای قانونی اقدام و نتیجه‌گیری شود تا برای اخذ وام در مراحل بعدی مشکلی نداشته باشند.

وی همچنین تصریح کرد: از طرفی دستگاه‌هایی پیش از این برای پروژه آبرسانی این تعاونی خریداری شده بود نیز به دلیل بلا استفاده ماندن، فرسوده شد و این موضوع زیان‌آور است و بنابراین برای حل مشکلات در موضوع تعاونی آب دیوچشمه کجور بسیار حائز اهمیت است.

* تاکنون حدود یک میلیارد تومان برای پروژه آبرسانی هزینه شده است

همچنین مدیرعامل شرکت تعاونی آب دیوچشمه نیز کجور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: این طرح یکی از طرح‌های عمرانی بسیار مهم در بخش کجور است که تکمیل آن موجب رونق بخش کشاورزی در کجور می‌شود.

محمد خزایی بابیان اینکه تاکنون حدود یک‌میلیارد تومان برای پروژه آبرسانی هزینه شده است، افزود: مبلغ 2 میلیارد و 600 میلیون ریال نیز تسهیلات از بانک اخذ شد.

وی اظهار داشت: بازپرداخت این وام باید پس از تکمیل سه ایستگاه پمپاژ اقدام شود اما بانک از همان ابتدای امر، اقدام به تقسیط وام با سود 12 درصد کرد که این رقم به دلیل معوقات به رقم 8 میلیارد و 500 میلیون ریال رسید.

مدیرعامل شرکت تعاونی آب دیوچشمه کجور از تلاش‌های احمدی نماینده مردم شهرستان‌های نوشهر و چالوس و کلاردشت در مجلس، قمی فرماندار، مسئولان بخش کجور و جهاد کشاورزی استان و شهرستان قدردانی کرد و گفت: بیش از 500 کشاورز در منطقه پول زمین‌های زراعی دارند و به کشاوررزی مشغول هستند و بنابراین با توجه به اینکه این افراد از اقشار کم درآمد هستند خواهان کمک برای تکمیل این پروژه مهم در این منطقه هستیم.

انتهای پیام/86019/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول