اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با پایان رقابت‌های استانی

27 نفر از یزد به سی و ششمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم راه یافتند

با پایان رقابت‌های مرحله استانی سی و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، 27 نفر از یزد به مرحله کشوری این رقابت‌ها راه یافتند.

27 نفر از یزد به سی و ششمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم راه یافتند

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، در مرحله شهرستانی این رقابت‌ها که شهریورماه امسال برگزار شد، پس از رقابت سه هزار و 500 نفر در نهایت 315 نفر به مرحله استانی راه یافتند که این 315 نفر نیز طی سه روز رقابت، برگزیدگان خود را عازم مسابقات کشوری کردند.

در این رقابت‌ها که با داوری داوران برجسته‌ای همچون مهدی قره‌شیخلو برگزار شد، 27 نفر توانستند به مرحله کشوری راه پیدا کنند.

بخش آقایان این رقابت‌ها در 2 رده سنی بزرگسالان و شکوفه‌ها در سه رشته قرائت، حفظ و ترتیل قرآن کریم برگزار شد و قرار است بخش آقایان این مرحله از رقابت‌ها نیز آذرماه برگزار شود.

از این مرحله در رشته حفظ 10 جزء قرآن در مقطع شکوفه‌ها، حمیدرضا پورطالبی، محمدمهدی قائمی و محمدجواد پوررضایی توانستند به ترتیب حائز رتبه‌های اول تا سوم شوند.

در رشته حفظ 20 جزء قرآن در همین مقطع سنی نیز عرفان غفوری و علیرضا خادمی توانستند رتبه‌های اول و دوم را از آن خود کنند.

در رشته ترتیل در مقطع شکوفه‌ها، رتبه‌های اول تا سوم از آن محمد داوود فلاحی، علیرضا رحمانی، محمدحسین زارع‌شاهی و احمدرضا فرقانی شد.

همچنین امیرحسین انواری، امیرمحمد جمالی و حمیدرضا نخل‌بند نیز مقام‌های اول تا سوم رشته قرائت را در مقطع شکوفه‌ها از آن خود کردند.

در مقطع بزرگسالان در حفظ 10، 20 و کل قرآن کریم به ترتیب مسعود حسن‌آبادی، حمیدرضا زارع‌شاهی، ابوالفضل افلاطونیان مقام‌های برتر 10 جزء و امیر میرجلیلی، امیرحسین عطارزاده، سید علیرضا میردهقان مقام‌های برتر حفظ 20 جزء و جواد بیک، محمدزارع ارنانی و سید ماشاالله موسوی، مقام‌های برتر حفظ کل قرآن کریم را به دست آوردند.

در رشته ترتیل مقطع بزرگسالان نیز مهدی ضیافتی، علیرضا طراز یزدی و محمدحسن حسن‌زاده، مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند.

این مراسم با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد و جمعی از مسئولان استان یزد در سالن سید‌الشهدا (ع) امامزاده جعفر (ع) یزد برگزار شد.

انتهای پیام/2464/م20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول