اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای ساماندهی بافت‌های فرسوده اسلام‌آباد

طرح احداث مجموعه مسکونی تجاری اسلام‌آباد به تصویب شورا رسید

مدیر سرمایه‌گذاری و جلب مشارکت‌های مردمی شهرداری کرج گفت: در راستای ساماندهی بافت‌های فرسوده محدوده اسلام‌آباد طرح احداث مجموعه مسکونی، تجاری و خدماتی اسلام‌آباد به تصویب شورای اسلامی شهر کرج و کمیسیون ماده 100 رسید.

طرح احداث مجموعه مسکونی تجاری اسلام‌آباد به تصویب شورا رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از پایگاه خبری شهرداری کرج، مجید دودانگه افزود: تصویب این طرح نقش مهمی در ارتقای ساختارهای محدوده اسلام‌آباد دارد.

وی با اشاره به اعلام فراخوانی از سوی شهرداری کرج، مبنی بر جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به منظور اجرای عملیات نوسازی تپه مراد‌آب (‌اسلام‌آباد) اضافه کرد: هدف شهرداری کرج از اعلام این فراخوان اجرای طرح بهسازی و نوسازی تپه مرادآب با بهره‌گیری از سرمایه‌گذاران و مشاورانی که دارای سابقه اجرایی در این نوع فعالیت‌ها هستند، بوده است.

این مسئول اهمیت اجرای این طرح را یادآور شد و خاطرنشان کرد: از جمله علت‌های تمرکز بر روی اجرای طرح ساماندهی مرادآب، قدیمی و فرسوده بودن بافت‌های مسکونی است که با توجه به موقعیت جغرافیایی این محدوده بیشترین حجم بافت‌های فرسوده را در خود جای داده است.

دودانگه، آزادسازی و تملک برخی از بافت‌های فرسوده این محدوده مسکونی را یادآور شد و خاطرنشان کرد: تملک املاک واقع در مسیر طرح، ساماندهی، توسعه و پیشرفت ساختاری در این محدوده را فراهم می‌کند.

*حضور بخش خصوصی تاثیرگذار است

مدیر اداره سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری کرج، حضور بخش خصوصی در اجرای طرح ساماندهی تپه مرادآب را مهم ارزیابی کرد و افزود: حضور بخش خصوصی و بهره‌گیری از سرمایه‌های اقتصادی این بخش نقش مهمی در اجرای موفق طرح دارد.

دودانگه، تاکید مدیران شهری کرج به ویژه اعضای شورای اسلامی شهر مبنی بر اجرای طرح ساماندهی را یادآور شد و گفت: بر این اساس راهکارها و موانع اجرای طرح رصد شده و به موازات این مهم برای عملیاتی کردن این پروژه برنامه‌ریزی می‌شود.

وی با اشاره به اطلاعات و موقعیت زمین محدوده ساماندهی تپه مرادآب ادامه داد: محدوده طرح ساماندهی تپه مرادآب در ضلع شمال شرقی شهر کرج واقع شده که مساحت آن نیز 164 هکتار است.

مدیر اداره سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری کرج تصریح کرد: هفت هکتار از اراضی واقع در طرح ساماندهی تپه مرادآب در حال حاضر آماده سرمایه‌گذاری و مشارکت بخش خصوصی با تعداد یک‌هزار و 356 واحد مجموعه تجاری و خدماتی مرتبط با تامین نیاز سرانه‌ها است.

دودانگه با بیان اینکه ساختار اصلی این مجموعه چند کارکردی است که قابلیت اجرا دارد، گفت: اجرای پیست کارتینگ در لبه شمالی مجموعه، ایجاد پارکینگ عمومی پیش‌بینی شده در لبه جنوبی کاربری فرهنگی، پیست دوچرخه‌سواری و اسکیت از قابلیت‌های عنوان شده هستند.

انتهای پیام/2302/ز/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول