اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره HSE شرکت نفت مناطق مرکزی ایران:

ریسک حوادث در شرکت نفت مناطق مرکزی ایران به حداقل رسید

سرپرست اداره HSE شرکت نفت مناطق مرکزی ایران گفت: با رعایت استانداردهای ایمنی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران ریسک حوادث در حوزه عملیاتی خود را به حداقل رساند.

ریسک حوادث در شرکت نفت مناطق مرکزی ایران به حداقل رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، به نقل از روابط عمومی شرکت ملی نفت مناطق مرکزی ایران، علیرضا عیدک‌زاده سرپرست اداره HSE  این شرکت با تشریح فعالیت‌های صورت گرفته در شش ماه اول امسال و چشم‌انداز و ماموریت‌های آن ابراز داشت: امور HSE دارای همکاری گسترده‌ای با سایر واحدها، نهادهای ذیربط، مراکز دانشگاهی و سازمان‌های فعال در زمینه HSE در سراسر دنیا است و از نظر مدیریت HSE بالاترین جایگاه را در کشور داراست.

عیدک‌زاده اظهار داشت: اداره ایمنی، بهداشت و محیط زیست در شرکت نفت مناطق مرکزی ایران نقش تعیین‌کنند‌ه‌ای در تمام فعالیت‌های شرکت اعم از سیاست‌گذاری، تولید، توسعه داشته و این شرکت به سازمانی با حداقل ریسک‌های عملیاتی تبدیل شده است.

وی گفت: همچنین امور HSE از طریق ارائه خدمات و دانش به سایر واحدهای درون و برون سازمانی و صنایع داخلی و خارجی برای شرکت نفت مناطق مرکزی ایران ایجاد ارزش کرده همچنین در جهت ارتقاء پروژه‌ها و فعالیت‌های تولید نفت و گاز و مایعات گازی در سطح شرکت ملی نفت از طریق تجهیز پرسنل به منابع، اطلاعات و رهبری آنان در زمینه HSE تلاش می‌کنیم تا قادر شوند خدمات ارزشمندی را در بالاترین سطح حرف‌ها، بدون ایجاد جراحت، بیماری و مرگ و میر ناشی از کار و صدمه به محیط زیست و پیامدهای ناشی از تحمیل خسارت به شرکت نفت مناطق مرکزی ایران ارائه دهند.

عیدک‌زاده در رابطه با فعالیت‌های بخش بهداشت این اداره تصریح کرد: در بخش بهداشت، پروژه اندازه‌گیری عوامل زیان‌آور محیط کار در ساختمان‌های ستاد تهران با همکاری سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در دستور کار قرار گرفت.

وی بیان کرد: همچنین بازدید بهداشتی از مناطق عملیاتی شرکت‌های زیرمجموعه، تهیه دستورالعمل‌های ایمنی جوشکاری، پرتونگاری، انجام بازرسی‌های بهداشتی از ساختمان‌های ستاد تهران، تهیه پیش‌نویس راهنمای محاسبه شاخص‌های بهداشتی در نفت مناطق مرکزی ایران، محاسبه شاخص‌های بهداشتی سال 91 در شرکت نفت مناطق مرکزی ایران و شرکت‌های تابعه و تهیه کتابچه‌های مرتبط، پوسترها و پمفل‌‌های آموزشی از دیگر فعالیت‌های این بخش است.

سرپرست اداره HSE فعالیت‌های بخش ایمنی و آتش‌نشانی را شامل حفاظت از پرسنل در مقابل مخاطرات و حوادث ناشی از روند جاری عملیات، ایمن‌سازی پروژه‌ها در حین اجرا و بررسی ایمنی پروژه‌ها در مراحل مختلف طراحی، همچنین مقابله با حوادث غیرمترقبه و شرایط بحرانی برشمرد و افزود: در مراحل مطالعات مفهومی، امکانپذیری طرح، طراحی و ..... کارشناسان متخصص ایمنی فرآیند، ایمنی حریق و ... تمام  مدارک HSE پروژ‌ه‌ها را بررسی و نتایج را اعلام کرده و تا مرحله اجرای تمام نظرات و توصیه‌ها، موارد را پیگیری می‌کنند.

عیدک‌زاده خاطرنشان کرد: همچنین اعمال نظر در طراحی‌ها بطوری که یک واحد کوچک مهندسی HSE مستقل از پروژه ایجاد شده که از ابتدای هر پروژه در مرحله بررسی فنی تا مهندسی پایه، DETAIL و اجرا، امور HSE نقش کلیدی داشته و طراحی را کنترل  می‌کنند.

عیدک‌زاده، انجام مطالعات HAZID, HAZOP, Consequence Modeling برای پروژه‌ها و طرح‌ها، نظارت بر پروژه‌های طراحی، خرید، نصب و راه‌اندازی سیستم اطفاء حریق ثبت حوادث و بررسی علل ریشه‌ای آنها و ارائه راهکار به‌کارگیری ناظران HSE پروژه طی مراحل اجرایی برای حصول اطمینان از رعایت ضوابط HSE کارگاهی و اجرای صحیح سیستم‌های ایمنی از دیگر فعالیت‌های این بخش دانست.

سرپرست اداره ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت نفت مناطق مرکزی ایران با تشریح فعالیت‌های بخش محیط زیست و فضای سبز اظهار داشت: در این بخش، بررسی تطابق فعالیت‌های ستادی و پروژه‌ها و عملیات تولید با استانداردهای زیست‌محیطی در دستور کار است و از فعالیت‌های عمده در بخش محیط زیست، احداث و توسعه فضای سبز در سطح پروژه‌ها و مناطق عملیاتی تحت پوشش، کنترل و جمع‌آوری پساب‌های حفاری و نیز ایجاد دستگاه‌های Zero Discharge است.

وی گفت: طراحی و نظارت بر احداث و توسعه فضای سبز در مجاورت واحدهای تولیدی و طرح‌های گسترده توسعه‌ای و همچنین کمپ‌های رفاهی پرسنل، با اهداف کاهش آلودگی آب، هوا و خاک و افزایش روحیه کاری کارکنان بر عهده کارشناسان متخصص فضای سبز است.

عیدک‌زاده خاطرنشان کرد: اهم فعالیت‌های بخش محیط زیست شامل انجام مطالعات زیست‌محیطی پروژه‌ها، اخذ مشاور برای تمام پروژه‌های مشمول الزام قانونی ارزیابی زیست‌محیطی و تهیه گزارش ارزیابی زیست‌محیطی و اخذ مجوز سازمان محیط زیست جهت پروژه‌ها، پاکسازی خاک‌های آلوده به روش بیولوژیکی و ایجاد فضای سبز در محل پسماندهای حفاری در منطقه خانگیران، پاکسازی خاک‌های آلوده به روش فیزیکی در محل پسماندهای حفاری در منطقه خانگیران، ایزولاسیون مادپیت‌های حفاری با استفاده از ورقهای ژئو ممبران در دست اقدام، تهیه تجهیزات مقابله با آلودگی نفتی شامل بوم‌های جاذب، شیت‌ها، رول‌های جاذب و محلول‌های تجزیه‌کننده در دست اقدام، استقرار سیستم‌های Z.D در تعدادی از چاه‌های نفت و گاز و پروژه طراحی و نظارت بر طراحی و اجرای سیستم تصفیه و تزریق پساب در دست اقدام است.

براساس این گزارش در بخش پدافند غیرعامل و ستاد بحران، ارتباط با سازمان‌های پدافند غیرعامل کشوری و مشاوران پدافند غیرعامل و طراحی و نظارت بر انجام اقدامات پدافند غیرعامل در پروژه‌ها و واحدهای عملیاتی و نیز جمع‌آوری اطلاعات، هماهنگی و مدیریت مربوطه به زمان بحران و شرایط اضطراری در پروژه‌ها و مناطق عملیاتی انجام می‌گیرد.

این گزارش می‌افزاید در رابطه با بخش سیستم مدیریت یکپارچه راه‌اندازی و به‌روزرسانی سیستم مکانیزه کنترل مدارک و مستندات مرتبط با سیستم HSEQ-MS و انجام ممیزی‌های داخلی و خارجی بر عهده این بخش بوده و این بخش با کمک به دریافت گواهینامه‌های بین‌المللی نظیر ISO9001-2008 ،ISO/TS 29001-2007 ،ISO 14001-2004 ،OHSAS18001-2007 و گواهینامه IMS بستر مناسبی را برای ارتقاء HSEQ سازمان در سطح کشور ایفا می‌کند.

انتهای پیام/66006/خ/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول