اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول فرهنگی امامزاده عباس (ع) ساری خواستار شد

مقابله با تحریف و بدعت در مراسم‌های عزاداری امام حسین(ع)

مسئول فرهنگی امامزاده عباس (ع) ساری مقابله با تحریف و بدعت‌گذاری در مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) را خواستار شد.

مقابله با تحریف و بدعت در مراسم‌های عزاداری امام حسین(ع)

به گزارش خبرگزاری فارس در ساری، حجت‌الاسلام علی‌اصغر علیزاده صبح امروز در جلسه هماهنگی با هیئت امنای مساجد شهرستان ساری برای بهتر برگزار شدن مراسم‌های عزاداری در امامزاده عباس (ع) ساری، اظهار داشت: نباید در محرم فقط به عزاداری‌ها بسنده کرد بلکه باید اهداف و ارزش‌هایی که امام حسین (ع) برای آن قیام کرد هنرمندانه انتقال داده شود.

مسئول فرهنگی و اجتماعی امامزاده عباس (ع) ساری بیان داشت: حماسه امام حسین (ع) هنوز در دل‌ها زنده بوده و باید برای تقویت آن کوشید.

وی تصریح کرد: عاشورا تنها یک حادثه نیست بلکه حرکتی برای احیای سنت نبوی است.

علیزاده با بیان اینکه قیام امام حسین (ع) و واقعه کربلا یک جریان ماندگاری است که همواره تقابل بین حق و باطل را برای مسلمانان تداعی می‌کند، افزود: در ایام ماه محرم باید بصیرت و اندیشه ما نسبت به امام حسین (ع) بیشتر شود.

وی به لزوم اهمیت دادن به ماه محرم اشاره کرد و گفت: با زنده نگه‌ داشتن قیام امام حسین(ع) اسلام بیمه و اقتدارش در سطح جهان بیشتر می‌شود.

مسئول فرهنگی و اجتماعی امامزاده عباس (ع) ساری بیان کرد: امام حسین (ع) در این رسالت و حادثه اهدافی چون اصلاح جامعه اسلامی، مبارزه با ظلم، مبارزه با جنایتکاران تاریخ، طرفداری از عدالت، طرفداری از آزادی، طرفداری از پاکی و ایمان را به عهده داشته و ما باید بتوانیم این درس‌ها را میان مردم توسعه و اشاعه دهیم.

علیزاده مقابله با تحریف و بدعت‌گذاری در مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) را خواستار شد و گفت: مراسم عزاداری در مساجد باید در شأن مقام و منزلت امام حسین (ع) و یاران باوفایشان و پرشور و پرمحتوا باشد.

وی استفاده از مبلغ، قرائت قرآن در آغاز برنامه‌ها، پرهیز از بدعت‌گذاری، برگزاری آیین‌های عزاداری در ساعت مشخص از جمله موارد مهمی دانست که باید در ماه محرم توجه ویژه‌ای شود.

انتهای پیام/86003/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول