اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل بنیاد شهید کهگیلویه و بویراحمد:

طرح عاشوراییان در کهگیلویه و بویراحمد اجرا می‌شود

مدیر‌کل بنیاد شهید کهگیلویه و بویراحمد از اجرای طرح عاشوراییان با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در ایام محرم خبر داد.

طرح عاشوراییان در کهگیلویه و بویراحمد اجرا می‌شود

سیدمصطفی مهدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج، از برگزاری طرح عاشوراییان در ایام محرم در سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و اظهار کرد: طرح عاشوراییان با هدف استفاده از ظرفیت‌ استثنایی برنامه‌های ویژه محرم و صفر برای ترویج فرهنگ ایثار، شهادت و ایجاد تقویت پیوند‌های عمیق جامعه و معرفی خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران به عنوان علمداران ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار می‌شود.

مدیر‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد هدف از اجرای طرح عاشوراییان را برگزاری برنامه‌های ویژه محرم و صفر برای استفاده از تمامی ظرفیت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران و خانواده‌های معظم شهدا دانست.

این مسئول تصریح کرد: طرح عاشوراییان توسط اداره‌کل تبلیغات و مراکز فرهنگی بنیاد مبتنی بر معرفی خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران به عنوان علمداران ترویج ایثار و شهادت و تلاش برای ترویج این فرهنگ ارزشمند با الهام از فرهنگ عاشورا، معرفی گلزار شهدا، مراکز فرهنگی، حسینیه‌ها و بیوت نورانی شهدا به عنوان پایگا‌ه‌های مذهبی نظام مقدس جمهوری و بهره‌گیری از مشارکت عموم مردم، جامعه هدف، نهاد‌ها و سازمان‌‌ها اجرا می‌شود.

مهدی با اشاره به برخی از برنامه‌های این ایام، عنوان کرد: در مرکز صدا و سیمای استانی با پخش برنامه‌های مربوط به شهدای استان و برگزاری بزرگداشت شهدایی که مقارن با ایام محرم و صفر به شهادت رسیده‌اند از دیگر برنامه‌های این ایام است.

مدیر‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: ساماندهی و هدایت هیئت‌های ثابت و سیار شاهد و هیئت‌های محلی برای برگزاری نماز باشکوه ظهر عاشورا در جوار گلزار شهدا، مراکز فرهنگی و حسینیه‌ها با هماهنگی ستاد‌های مربوطه، برقراری محافل تفسیر و قرائت قرآن و زیارت عاشورا و تبیین فلسفه قیام حسینی و توجه ویژه به نماز جماعت و عزاداری امام حسین (ع) در حسینیه‌های شهید و با همکاری خانواده‌های معظم شهدا، مزین کردن فضا‌های عمومی، فرهنگی و مذهبی با استفاده تصاویر و وصایای شهدا، انجام تبلیغات و اعلام عمومی برنا‌مه‌های حسینیه‌ها و مراکز فرهنگی با رعایت صرفه‌جوی را نیز از دیگر برنامه‌های این طرح برشمرد.

وی گفت: در این طرح به تقویت وحدت اسلامی و احترام به اقوام و مذاهب مختلف، پرهیز از پرداختن به هرگونه اوهام و خرافات در بیان حوادث حماسه حسینی و رعایت جنبه‌های مردمی مراسم و پرهیز از دولتی شده مراسم تأکید کرد.

انتهای پیام/82009/ر30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول