اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهرداران:

عزاداری امام حسین (ع) مرزهای جغرافیایی را پشت سر گذاشته است

امام جمعه شهرداران گفت: کمتر کشوری است که در ماه محرم مراسم سوگواری نداشته باشد و همه اقوام و ملل و مذاهب به نوعی در این ماه به امام حسین (ع) عرض ادب می‌کنند و بر سر این خوان در ماه محرم همه مهمان‌اند.

عزاداری امام حسین (ع) مرزهای جغرافیایی را پشت سر گذاشته است

به گزارش خبرنگار فارس از شهرستان فریدن، احمد طیبی در آیین سیاسی عبادی این هفته به ثواب قرائت زیارت عاشورا در این ماه براساس روایات و احادیث  اشاره کرد و ضمن تاکید با مبارزه جدی با آسیب‌ها و تحریفات فرهنگ عاشورایی گفت: بصیرت، شناخت و معرفت به اهل‌بیت مردم شهرستان فریدن گامی در جهت محو کردن آسیب‌ها و تحریفات مراسم سوگواری حسینی است.

امام جمعه شهرداران به آغازین روزهای ماه محرم و هفته امر به معروف و نهی از منکر اشاره و تاکید کرد: یکی از انگیزه‌های مهم امام حسین از قیام کربلا احیای امر به معروف ونهی از منکر بود.

طیبی تحریف‌ها و آسیب‌های فرهنگ عاشورایی را نهی و تاکید کرد: باید در بستر امر به معرف و نهی از منکر از این آسیب‌ها و تحریف‌ها جلوگیری به عمل آورد.

امام جمعه شهرداران رعایت حجاب و عفاف خواهران در مراسم عزاداری را زنده کردن فرهنگ امر به معروف ونهی از منکر دانسته و عدم استفاده از آلات موسیقی را در مراسم عزای حسینی خواستار شد و عزاداری حسینی را نمونه‌ای از  فرهنگ عمومی جامعه بیان داشت

این مسئول همچنین با اشاره به‌ روز ورود حضرت امام حسین (ع) به صحرای کربلا عنوان کرد: ما چند ورود مهم در تاریخ‌ داریم که می‌توان به ورود حضرت یعقوب به سرزمین مصر، ورود حضرت پیامبر به سرزمین قبا، ورود حضرت امام رضا (ع) به نیشابور و امام حسین (ع) به صحرای کربلا را نام برد.

وی خاطرنشان کرد: 13 آبان ماه روز مبارزه و انزجار از استکبار و استبداد جهانی اعلام است و گرامیداشت این روز و حضور مردم در راهپیمایی باید باشکوه‌تر و بهتر از سالهای گذشته انجام شود.

طیبی ادامه داد: مرگ بر آمریکا از شعارهای بنیادی انقلاب اسلامی است و شعار مرگ بر آمریکا و مبارزه با استکبار و استبداد ریشه در دیدگاه‌های انقلاب اسلامی دارد و جز شعارهای محوری هست و بر این اساس ما نباید از اصول بنیادی خود برگردیم.

این مسئول متذکر شد: با آن همه جرم و جنایتی که آمریکای خون‌خوار در کودتای نوژه، 15 خرداد ماه، 16 آذر تاسیس ساواک، 17 شهریور، تحریم‌ها ،جاسوسی‌ها، ترورها و... انجام داده چطور می‌توانیم چشم بر روی همه آنها گذاشته و شعار مرگ بر آمریکا را حذف کنیم.

انتهای پیام/2301/ن30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول