اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آبادان:

شعار مرگ بر آمریکا خط مشی بین ظالم و مظلوم است

امام جمعه آبادان گفت: شعار مرگ بر آمریکا، خط مشی بین ظالم و مظلوم است و علت تداوم این شعار، تداوم خوی استکباری آمریکا در دنیاست.

شعار مرگ بر آمریکا خط مشی بین ظالم و مظلوم است

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، حجت‌الاسلام علی ابراهیمی‌پور، در خطبه‌های امروز نماز جمعه این شهر ضمن دعوت مؤمنان به رعایت تقوا و تاکید بر نصر نهایی حزب‌الله اظهار کرد: اگر قلب‌های ما صفا پیدا کند، زیبا زندگی می‌کنیم.

وی ادامه داد: اگر بناست از مناجات لذت ببریم، بنیاد خانواده را مستحکم سازیم و اگر بناست از نیایش و نماز خود لذت ببریم باید عفت را در زندگی خود رعایت کنیم.

خطیب جمعه آبادان در خصوص ازدواج جوانان ابراز داشت: مسئله ازدواج را برای جوانان نباید سخت گرفت زیرا با مهریه‌های آن‌چنانی و عروسی‌های مجلل این قشر از ازدواج دلسرد و مجبور به گناه می‌شوند.

وی ضمن یاد کردن از سالروز شهادت اولین شهید محراب، شهید محمدعلی طباطبایی، از حماسه ذوالفقاری نام برد و عنوان کرد: جانفشانی مردم و رزمندگان اسلام در حماسه ذوالفقاری، یک حماسه تاریخی و تأثیرگذار در تاریخ انقلاب اسلامی است.

وی تاکید کرد: شهدای گران‌قدر حق بسیاری بر گردن ما دارند، آنان جان خود را دادند تا با قطره‌های خون خود دانشگاهی برای ما تاسیس کنند.

ابراهیمی‌پور یادآور شد: حماسه‌ ذوالفقاری، حماسه‌ای بی‌نظیر بود و اگر این جانفشانی به وقوع نمی‌پیوست، شاید جنگ به نحو دیگری برای کشور ما رقم می‌خورد.

امام جمعه آبادان با تاکید بر محتوای سنگین کلام امام راحل مبنی بر شکست حصر آبادان تصریح کرد: کلام حضرت امام (ره) مملو بود از ابعاد سیاسی که پس از شکست حصر از این شهر، پیروزی‌های بعدی رزمندگان ما در جبهه‌های حق علیه باطل رقم خورد.

وی ادامه داد: حماسه ذوالفقاری در 9 آبان 59، باید به عنوان یک روز پر افتخار در تاریخ و اسناد رسمی ما به ثبت برسد، زیرا مردم آبادان در این رشادت خودجوش، اوج ارادت دینی خود را ثابت نمودند.

ابراهیمی‌پور در ادامه 13 آبان را روزی بزرگ با سه اتفاق مهم خواند و عنوان کرد: این روز از چند حیث برای ما قابل اهمیت است که در آن یک طرف ملت ایران و در طرف دیگر آن استکبار قرار گرفته است، اول اینکه در سال 42، هم‌زمان با سخنرانی تاریخی امام خمینی (ره) و تبعید وی به ترکیه در پی اعتراض ایشان به لایحه کاپیتولاسیون بود که به دستور آمریکا انجام شد.

خطیب جمعه آبادان افزود: مسئله دوم که در 13 آبان به وقوع پیوست در سال 57 بود که رژیم شاهنشاهی، دانش‌آموزان مبارز را به خاک و خون کشید و به شهادت رساند.

نماینده ولی فقیه در آبادان اظهار کرد: سومین مناسبت مهم روز 13 آبان نیز، اشغال روشن‌بینانه لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام بود که به تعبیر امام خمینی (ره) انقلاب دوم به وقوع پیوسته است.

وی عنوان کرد: در آن هنگام، جاسوسی آمریکا برای مردم جهان مفهومی نداشت، اما امروز با قضایایی که در خصوص شنود صوتی آمریکا از هم پیمانانش مطرح شده، مواضع روشن‌بینانه حضرت امام (ره) و دانشجویان پیرو راهش بیشتر بر باور مردم گنجیده است.

ابراهیمی‌پور خاطر نشان کرد: در هر سه رخداد مذکور، ملت ما در یک سو بودند و استکبار جهانی در سوی دیگر تمام این جنایت‌ها و خیانت‌ها قرار داشت.

خطیب نماز جمعه‌ آبادان در سخنانی به تشریح شعار مرگ بر آمریکا پرداخت و ابراز داشت: از 13 آبان بود که شعار مرگ بر آمریکا از شور و شعور ملت ایران برخواست و مواضع این دولت مکار را برای مردم ایران روشن شد.

وی افزود: معنی این شعار این است که رفتار امریکا از 28 مرداد تاکنون، و در کودتا‌های متعدد برای ساقط کردن نظام جمهوری اسلامی و بلوکه کردن دارایی‌های ملت ایران بسیار نسنجیده بوده و مردم بدانند که آمریکا همچنان دشمن شماره یک ملت ایران است.

امام جمعه آبادان ادامه داد: شعار مرگ بر آمریکا، خط مشی بین ظالم و مظلوم است و علت تداوم این شعار، تداوم خوی استکباری آمریکا در دنیاست.

ابراهیمی‌پور تصریح کرد: این شعار مردمی بوده و برخواسته از مردم است و شعار دولتی نیست، این شعار خودجوش است و وجود دیوار بلند بی‌اعتمادی در نزد ملت ایران نسبت به آمریکای جهان خوار است.

نماینده ولی فقیه در آبادان یادآور شد: برنامه آمریکا برای این حرکات و مذاکرات، تن دادن ایران به پیمان «ام پی تی» است و آمریکا به دنبال این است که ایران غنی‌سازی را در ضمن متوقف‌سازی از خارج وارد کند.

وی تاکید کرد: این، دلیل نفرت ملت ایران از حاکمان ظالم آمریکا است و شعار مرگ بر آمریکا مستقیماً این مستکبران زورگو را مورد هدف قرار داده است، وگرنه مردم آمریکا که به ما ظلمی روا نداشته‌اند.

امام جمعه آبادان ابراز امیدواری کرد که در روز 13 آبان تجمعی بزرگ صورت پذیرد عنوان کرد: ملت ما باید در این روز شعار مرگ بر آمریکا را با صدایی رسا‌تر از همیشه سر خواهند داد.

ابراهیمی‌پور ضمن یادآوری 14 آبان مصادف با روز اول محرم سال 1435 هجری قمری، و آغاز هفته امر به معروف و نهی از منکر ابراز داشت: امر به معروف و نهی از منکر از اثرات عاشورا است، و اگر به دنبال یک الگو مناسب هستید، اگر الگوی دلسوزی، تربیت، صبر و استقامت و الگوی مبارزه را دنبال می‌کنید، حسین‌بن علی (ع) بهترین الگوهاست.

خطیب جمعه آبادان ادامه داد: اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نهادینه شود، سایر واجبات هم اجرا خواهند شد و در عدم وجود امر به معروف و نهی از منکر واجبات دین نیز تعطیل خواهد شد.

وی تصریح کرد: اگر جوانان مؤمن صحنه را ترک کنند، موجب می‌شود که برخی مسائل وارونه برای برخی جا افتد و عده‌ای مسائل را وارونه جلوه دهند.

خطیب جمعه آبادان افزود: هیچ آدم مؤمن، خداجو و مذهبی مخالف شادی نیست، و اگر تعبیر شما از فرهنگ، بی‌بندوباری، بدحجابی و رقص است بدانید که ما مخالف این تعبیر غلط هستیم.

ابراهیمی‌پور تاکید کرد: ما یک شعار در کربلا آموخته‌ایم، وقتی که فریاد می‌زنیم ما اهل کوفه نیستیم باید که جلوی ایجاد و ظهور گناه را بگیریم.

امام جمعه آبادان در گلایه‌ای از کم‌کاری رسانه‌ها در پوشش اخبار نهاد امامت جمعه آبادان خاطرنشان کرد: از رسانه‌های جمعی گلایه‌مندم که چرا خطبه‌ها را به خوبی پوشش نمی‌دهند و یا وارونه پوشش می‌دهند.

وی ادامه داد: هیچ کس مثل نهاد امامت جمعه از مشکلات این شهر صحبت نمی‌کند ولی انعکاس این اخبار بسیار ضعیف است، حق را در هر تریبونی گفته‌ایم و انتقادات و اشکالات را عنوان کرده‌ایم.

خطیب جمعه آبادان اضافه کرد: همه باید به هنرمندان آبادانی کمک کنیم و تلاش کنیم که آن‌ها اعتلا یابند.

انتهای پیام/72013/ط40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول