اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کرمان:

49 نماز جمعه در کرمان اقامه می‌شود

مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در استان کرمان گفت: اساس نماز جمعه فرهنگ است و در استان کرمان 49 نماز جمعه اقامه می‌شود.

49 نماز جمعه در کرمان اقامه می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از منوجان، حجت‌الاسلام محمد قاسمی‌زاده ظهر امروز در آیین معارفه امام جمعه بخش نودژ شهرستان منوجان اظهار داشت: نماز جمعه ویژگی‌هایی نسبت به سایر نمازها دارد که ممتاز شناخته می‌شود.

وی افزود: نماز جمعه، نماز ولایت و حکومت است و اگر در جایی قرار باشد که اقامه شود، باید حاکم اسلامی و ولایت‌فقیه فردی را به عنوان امام جمعه منصوب کند تا از سوی ایشان نماز جمعه اقامه شود.

قاسمی‌زاده تصریح کرد: نماز جمعه، نماز سیاسی و عبادی است به این معنا که عبادت نماز، ذکر و توجه به التفات است و با توجه به اینکه حضور مردم در کنار یکدیگر و با هم بودن معنا دارد و ما برای رسیدن به مقصود خود مصمم هستیم، سیاسی است.

وی خاطرنشان کرد: در مقابل تمام توطئه‌های دشمنان ایستاده‌ایم و همچنان پایداری می‌کنیم و برای رسیدن به هدف تمام سختی‌ها را پشت سر می‌گذاریم.

قاسمی‌زاده با بیان اینکه نماز جمعه، نماز مردم است زیرا امام جمعه از مردم و با مردم است، اظهار داشت: نماز جمعه نماز مردمی است و پشتوانه این نهاد مردمی خود مردم هستند و امام جمعه باید در هر کار فرهنگی ورود پیدا کند و اساس نماز جمعه فرهنگ است و در استان کرمان 49 نماز جمعه اقامه می‌شود.

وی ابراز داشت: نماز جمعه متعلق به تمام مردم است و میان مردم از نظر شرع تمایز قائل نیستیم و تقوا یک ارزش درونی است.

قاسمی‌زاده عنوان کرد: اقامه نماز جمعه افتخاری برای مردم شهر نودژ است و موجب رشد و ارتقای جامعه و بخش نودژ می‌شود.

مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در استان کرمان بیان داشت: امام جمعه هماهنگ‌ کننده است و منصب حکومتی ندارد.

انتهای پیام/80006/ب30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول