اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مردم قدر‌شناس انجام شد

تجلیل از شهید نوری نوابی‌زاده در نمازجمعه هفتکل

در مراسمی با حضور مردم قدر‌شناس، از شهید نوری نوابی‌زاده از شهدای دوران دفاع مقدس در نماز جمعه هفتکل تجلیل ‌شد.

تجلیل از شهید نوری نوابی‌زاده در نمازجمعه هفتکل

به گزارش خبرگزاری فارس از هفتکل، مراسم تجلیل از شهید نوری نوابی‌زاده ظهر امروز با حضور اقشار مختلف مردم در نماز جمعه هفتکل انجام ‌شد.

این مراسم در راستای اجرای طرح «جمعه‌ها با شهدا» در نماز جمعه هفتکل از سوی ستاد اقامه نماز جمعه هفتکل برگزار شد.

در طرح «جمعه‌ها با شهدا» هر هفته از یک شهید والامقام هفتکل، رغیوه و نفت سفید در نماز جمعه این شهرستان تجلیل خواهد شد.

در این آئین که در مسجد جامع حضرت حجت (عج) برگزار شد حجت‌الاسلام علی خلیلی پیربلوط امام جمعه هفتکل با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای والامقام به مقام شامخ شهید نوری نوابی‌زاده ادای احترام کرد.

وی در ادامه با بیان برخی از خصوصیات اخلاقی این شهید پرداخت و گفت: شهید نوری نوابی‌زاده در دوم تیرماه سال 1340 در شهرستان خرمشهر دیده به جهان گشود.

به گفته این روحانی هفتکلی، پس از اعزام به جبهه، شهید نوری نوابی‌زاده بر اثر اصابت ترکش خمپاره مجروح شد و در تاریخ 20 مهرماه سال 1365 به شهادت رسید.

خطیب جمعه هفتکل در ادامه برخی از ویژگی‌ها مهم شهید نوری نوابی‌زاده را بیان کرد و گفت: این شهید عزیز به علت مشکلات اقتصادی خانواده در سنین کودکی وارد بازار کار شد و با درآمد اندک خود کمک خرج خانواده پرجمعیتش شد.

امام جمعه هفتکل با بیان اینکه شهید نوری نوابی‌زاده خیلی شجاع بود تصریح کرد: این شهید گرامی، در قبال جامعه خود به شدت احساس مسئولیت می‌کرد و در مواجهه با پیش آمدهایی که در آن به وجود می‌آمد بی‌تفاوت نمی‌گذشت.

وی بیان کرد: با شکل‌گیری نهضت اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) شهید نوری نوابی‌زاده پا به پای مردم خرمشهر در راهپیمایی‌ها حضور می‌یافت.

خلیلی پیربلوط خاطرنشان کرد: با شروع جنگ تحمیلی خانواده شهید نوری نوابی‌زاده از خرمشهر به هفتکل مهاجرت کردند اما ایشان از همانجا برای دفاع از شهر و کشور خود به جبهه اعزام شد که پس از شهادتش نیز پیکر مطهرش در گلزار شهدای هفتکل آرام گرفت.

به گزارش خبرگزاری فارس از هفتکل، شهرستان هفتکل 253 شهید والامقام به آرمان‌های انقلاب اسلامی تقدیم کرده است که سردار شهید شکرخدا بهمنی، سردار شهید علیرضا داوودی، سردار شهید کرم سیاهپور، سردار شهید مصدق طاهری، سردار شهید محمدکریم ممبینی، سردار شهید غلامعباس عباسی مکوند و سردار شهید سید عیسی موسوی از آن جمله هستند.

شهید حسین ممبینی، شهید بهمن درویشی، شهید مهدی بهرامی و شهید محمد اصلانی نیز از جمله جوانان برومند هفتکل هستند که پس از دوران دفاع مقدس به درجه رفیع شهادت نائل شده‌اند.

انتهای پیام/72010/ت40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول