اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله مکارم شیرازی در گفت‌و‌گو با فارس:

حوزه‌های علمیه مرکز جلوگیری افکار باطل است

آیت‌الله مکارم شیرازی حوزه‌های علمیه را مرکز جلوگیری افکار باطل دشمنان اسلام دانست و گفت: فعالیت در حوزه‌های علمیه کمک به پیشرفت نظام، استقلال و امنیت کشور است.

حوزه‌های علمیه مرکز جلوگیری افکار باطل است

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در حاشیه آیین افتتاحیه حوزه علمیه امام صادق (ع) شهرستان پاکدشت در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران در ارتباط با نقش حوزه‌های علمیه اظهار داشت: ما تجربه داریم هرکجا حوزه علمیه‌ای تشکیل شد آن منطقه امنیت و پیشرفتش بیشتر و جهات فرهنگی در آن بیشتر رعایت می‌شود.

فعالیت در حوزه‌های علمیه کمک به پیشرفت نظام است

مرجع تقلید شیعیان با تاکید بر اینکه حوزه‌ علمیه جلوی فعالیت‌های دشمنان اسلام را می‌گیرد، گفت: دشمنان اسلام می‌خواهند جمعیت مسلمانان را متلاشی کنند و حوزه‌های علمیه مرکزی برای جلوگیری کردن از این افکار باطل است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: من عقیده‌ دارم هر قدر برای حوزه‌های علمیه زحمت کشیده شود کمک به پیشرفت نظام، استقلال و امنیت کشور است.

توصیه آیت‌الله مکارم شیرازی به خطبا، ذاکران و عزاداران حسینی/حفظ عظمت و آبرومندی تشکیلات امام حسین (ع)

آیت‌الله مکارم شیرازی در آستانه ماه محرم در توصیه به خطبا، ذاکران اهل بیت علیهم‌السلام و عزاداران حسینی بیان داشت: امیدوارم امسال عزاداری پرشکوه‌تر از هر سال باشد برای اینکه دشمنان دلشان می‌خواهند عزاداری‌ها کم‌رنگ شود و ما باید اصرار کنیم پررنگ‌تر شود.

مرجع تقلید شیعیان عنوان کرد: همچنین خطبا و مداحان باید سعی کنند اهداف امام حسین (ع) را برای مردم بیان کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: از اینکه عزاداری‌ها آمیخته با خرافات شود و کارهای خلاف در آن صورت بگیرد، جداً بپرهیزند برای اینکه این همه زحمت کشیده می‌شود ولی با انجام یک کار خرافی همه دشمن بر آن تکیه می‌کنند.

آیت‌الله مکارم شیرازی تاکید کرد: بنابراین سعی کنند انشاءالله عظمت این تشکیلات امام حسین (ع) و آبرومندیش حفظ شود.

عزاداران به نماز اول وقت توجه داشته باشند

مرجع تقلید شیعیان در توصیه به اینکه گاهی اوقات در برخی عزاداری‌ها نماز تحت‌الشعاع برنامه‌های عزاداری قرار می‌گیرد،‌ عنوان کرد: مسلماً امام حسین (ع) در راه اسلام و در راه نماز شهید شد و بنابراین باید عزاداران به نماز اهمیت دهند هر وقت زمان نماز شد اول نماز اقامه و بعد از آن عزاداری کنند.

انتهای پیام/2462/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول