اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله مکارم‌‌شیرازی:

توفیقات ایران از برکت قیام امام راحل و تشکیل حکومت اسلامی است

یکی از مراجع عظام تقلید قم گفت: توفیقات جامعه اسلامی از برکت قیام امام راحل و تشکیل حکومت اسلامی است.

توفیقات ایران از برکت قیام امام راحل و تشکیل حکومت اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس، از جنوب استان تهران آیت‌الله‌العظمی ناصر مکارم‌شیرازی ظهر امروز در آیین افتتاحیه حوزه علمیه امام صادق (ع) شهرستان پاکدشت ضمن بزرگداشت روز نزول سوره هل‌اتی این روز بزرگ را به همه آزادگان جهان تبریک عرض کرد و افتتاح حوزه علمیه امام صادق (ع) در این روز مبارک را نشانه‌ پیام‌آور و آینده درخشان دانست و گفت: برکات و توفیقات جامعه اسلامی از برکت قیام امام راحل و تشکیل حکومت اسلامی است که اگر نظام اسلامی نبود جامعه چنین نبود.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به صدر اسلام تأکید کرد: توفیقات صدر اسلام نیز از برکت خاتم انبیاء و غیورمردان و شیرزنان صدر اسلام بود.

وی در ادامه با اشاره به فرمایش امام علی(ع) به کمیل در ارتباط با مقایسه علم و دانش خاطرنشان کرد: امام علی (ع) در مقایسه بین علم و دانش پنج برتری علم نسبت به ثروت را بیان فرمودند و تأکید کردند علم تو را حفظ می‌کند اما مال را تو حفظ می‌کنی.

وی ادامه داد: امیرالمؤمنین(ع) با برشمردن نشانه‌های برتری علم نسبت به ثروت خاطرنشان بیان فرمودند هر چه از پول انفاق کنی از آن کم می‌شود اما عالمان هرچه از علم و دانش خود انفاق می‌کنند علمشان فزونی می‌‌یابد. با از بین رفتن ثروتمندان آنها فراموش می‌شوند اما عالمان پس از درگذشتشان نیز آثار آنها برای سالیان سال باقی می‌ماند.

وی در ارتباط با این شاخصه برتری علم نسبت به ثروت با بیان مثالی خاطرنشان کرد: هزار سال از فوت شیخ طوسی گذشته است ولی ایشان فراموش نشده‌اند در حالی که ثروتمندان بسیاری بودند که پس از درگذشت آنها از یادها رفته‌اند.

وی در ادامه فرمایشات امیرالمؤمنین به کمیل در ارتباط با برتری علم نسبت به ثروت بیان داشت: افرادی به دلیل ثروت ثروتمندان گرد آنها جمع می‌شوند و به محض ورشکست شدن آنها از ثروتمندان دوری می‌جویند اما این در حالی است که مردم همواره دور عالمان و دانشمندان باقی می‌مانند.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با تأکید بر اینکه اسلام دین علم و دانش است خاطرنشان کرد: طلاب از زمانی که از منزل خود خارج می‌شوند تا زمانی که به حوزه برای کسب علم و دانش می‌روند در طول مسیر روی بال فرشتگان قدم می‌گذارند.

مرجع تقلید شیعیان با تأکید بر اینکه طلاب قدر خودشان را بدانند تصریح کرد: طلاب باید بدانند که این افتخار نصیب همه نشده است و حال که شما موفق به کسب این افتخار شده‌اید برای تلاش در مسیر علم و دانش و پاسداری از ارزش‌های اسلام ناب‌محمدی گام بردارید.

وی در ادامه افتتاح حوزه علمیه امام صادق(ع) پاکدشت را تاج افتخاری بر سر این شهرستان دانست و خاطرنشان کرد: تا سالیان سال می‌توانید به وجود این حوزه که محل تحصیل و تربیت عالمان و عاملان دین مبین اسلام است افتخار کنید و این حوزه همانند نگینی در انگشتر شهرستان پاکدشت می‌درخشد.

وی در ادامه با اشاره به تلاش‌های امام جمعه شهرستان پاکدشت در راستای ترویج فرهنگ اسلام خاطرنشان کرد:‌ حجت‌الاسلام لزومی یادگاری‌های ارزشمندی را از خود در این شهرستان باقی گذاشته است و حال با تلاش و کوشش اقدام به احداث و بهره‌برداری از ساختمان جدید حوزه علمیه امام صادق(ع) کرده است. که امروز توفیق تربیت 200 طلبه را برعهده دارد و ظرفیت و استعداد این حوزه علمیه بیش از 400 طلبه پا به رکاب مصمم و آماده است.

مرجع تقلید شیعیان در پایان طلاب حوزه‌های علمیه را به نظم، پشتکار و خلوص نیت توصیه کرد و گفت:‌ هر کاری که منظم باشد و در آن پشت کار و نیت خالص نیز همراه باشد توفیقاتی از آن کار حاصل می‌شود.

این گزارش حاکی است آئین افتتاحیه حوزه عملیه امام صادق(ع) شهرستان پاکدشت با حضور آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی مرجع تقلید شیعیان حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، حجت‌الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور و جمع کثیری از ائمه جمعه و جماعات استان تهران و همچنین سید حسین هاشمی استاندار تهران، فرهاد رسیدی نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی، معاونان و مدیران کل استانداری تهران، قربانعلی مقبلی فرماندار شهرستان پاکدشت و جمع کثیری از مسئولان کشوری و لشگری از جمله حسین نوش‌آبادی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

انتهای پیام/2462/ش40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول