اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو جامعه روحانیت شیراز:

حوزه علمیه آیت‌الله ‌العظمی مکارم شیرازی به نماینده ولی‌فقیه در فارس واگذار شد

عضو جامعه روحانیت شیراز گفت: در سفر اخیر مرجع عالیقدر شیعیان جهان آیت‌الله‌ العظمی ناصر مکارم شیرازی به استان فارس، حوزه علمیه مولی‌الموحدین(ع) ازسوی ایشان به نماینده ولی فقیه در این استان واگذار شد.

حوزه علمیه آیت‌الله ‌العظمی مکارم شیرازی به نماینده ولی‌فقیه در فارس واگذار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حجت‌الاسلام امین رصاف بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این حوزه در زمینی به مساحت 2 هزار متر مربع و زیربنای 8 هزار متر مربع احداث شده است.

وی خاطرنشان کرد: حوزه علمیه مولی‌الموحدین (ع) با 196 طلبه و 35 استاد در دو حوزه نخبگان و سفیران هدایت مشغول ارائه خدمات آموزشی و دینی هستند.

عضو جامعه روحانیت شیراز تصریح کرد: درس خارج این حوزه به صورت آن‌لاین تدریس می‌شود.

رصاف بیان داشت: شرایط ورود طلاب به حوزه نخبگان یا تربیت مدرس با پایه ششم بالای 16، از طریق امتحان کتبی و مصاحبه و مدت آموزش چهار ساله است.

وی اضافه کرد: برای ورود به حوزه سفیران هدایت در حوزه علمیه مولی‌الموحدین، با هدف تربیت مبلغ، هر سال از بین 30 هزار دانش‌آموز، طلبه گرفته می‌شود.

عضو روحانیت شیراز اضافه کرد: استان فارس با 50 حوزه علمیه بعد از قم، تهران و مشهد از لحاظ کمی بیشترین حوزه‌ها را به خود اختصاص داده است.

رصاف ابراز داشت: با خرید حوزه علمیه در شهرک گلستان شیراز، خاکبرداری برای احداث حوزه علمیه در زمینی به مساحت 4 هزار متر مربع در بلوار رحمت این شهر و خرید زمینی دیگر به مساحت 50 هکتار در انجیره شیراز، به همت نماینده ولی‌فقیه در این استان و امام جمعه شیراز، شاهد رونق و افزایش حوزه‌های علمیه در فارس و به ویژه شیراز هستیم.

به گزارش فارس حوزه علمیه مربوط به آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی با نام مولی‌الموحدین (ع) در شیراز مشغول به فعالیت است.

انتهای پیام/2448/ق30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول