اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور رئیس ستاد کل نیرهای مسلح:

اطاعت از ولایت فقیه پیروزی را برای کشورمان به ارمغان آورد‌

مشاور رئیس ستاد کل نیرهای مسلح گفت: اطاعت از ولایت فقیه و رهبری پیروزی را برای مردم کشورمان به ارمغان آورد و همین عوامل سبب شد تا در مقابل استکبارگران دنیا نیز ایستادگی کنیم.

اطاعت از ولایت فقیه پیروزی را برای کشورمان به ارمغان آورد‌

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، سردار مرتضی قربانی پیش‌ازظهر امروز در همایش بزرگ رزمندگان و یادواره شهدای گردان مالک اشتر لشکر 25 کربلا استان‌های مازندران، گیلان و گلستان در حسینیه سپاه ناحیه آمل بیان داشت: گردان مالک اشتر یکی از گردان‌های خط‌ شکن، خط نگهدار، حماسه آفرین و فداکار بود.

وی با تاکید اینکه تاسیس این گردان در عملیات والفجر شش در منطقه دهلران به فرماندهی حاج غلامرضا بابایی بود، یادآور شد: فرماندهان و شهدای بزرگی در این گردان نقش‌آفرینی داشته و به شهادت رسیدند.

قربانی با بیان اینکه شهدا تابع محض امام و دین اسلام بودند و در این راه تمام هستی، جان و مال خود را تقدیم کردند، اذعان داشت: هم‌اکنون نیز بعد از سالیان سال از پیروزی انقلاب در مقابل انواع تهدیدات و تحریم‌های استکبارگران ایستادیم که همه این ایستادگی و افتخارآفرینی حاصل تبعیت از ولایت فقیه و رهبران دینی بوده که ما را بر دشمنان پیروز کرد.

فرمانده سابق لشگر 25 کربلا با بیان اینکه بعد از امام امت نائب بر حقش سکان هدایت این کشتی بزرگ را برعهده دارند، خاطرنشان کرد: وظیفه همه ما اطاعت از مقام ولایت فقیه و رهبر انقلاب اسلامی است.

قربانی تصریح کرد: در جنگ تحمیلی استکبارگران بیشترین امکانات و به‌روزترین سلاح‌ها را در اختیار عراق قرار دادند تا انقلاب اسلامی ایران پیروز جنگ تحمیلی نباشد ولی نیروی اسلام و رزمندگان در پنج مرحله ارتش عراق را منحل کردند که نمونه بارز آن در عملیات طریق‌القدس فتح بستان بوده که شهر بستان را گرفتیم و در آن تلفات و اسرای زیادی را بعثی‌ها دادند.

وی با اعلام اینکه امام امت می‌فرمودند که ای کاش من هم یک پاسدار بودم و در میدان‌های جنگ علیه باطل می‌جنگیدم، گفت: تفکر، تعقل و تدبر از توصیه‌های امام راحل به رزمندگان بود.

این فرمانده هشت سال دفاع مقدس عنوان کرد: شهدا و رزمندگان با امام پیمان قلبی داشتند و این یادواره‌ها نیز به معنای پیمان با تمام شهدای صدر اسلام، انقلاب اسلامی و امام راحل است.

قربانی با اعلام اینکه بیش از 300 شهید شهرستان آمل نیز از گردان مالک اشتر و لشکر 25 کربلا بودند، ادامه داد: این شهرستان همان‌گونه که در علم، فقاهت، سیاست و دیانت سرآمد است توانسته در مقابل منافقان نیز کارنامه درخشانی از خود به ثبت برساند و با تقدیم 40 شهید در حماسه اسلامی 6 بهمن ماه سال 1360 نام خود را برای همیشه در وصیت‌نامه سیاسی الهی امام راحل درج کند.

مشاور رئیس ستاد کل نیرهای مسلح و رئیس موزه دفاع مقدس با اعلام اینکه در جنگ تحمیلی 760 هزار عراقی کشته شدند که 60 هزار کشته دیگر در خاک ایران هستند، گفت: که این آمار در مجموع به 820 هزار نفر می‌رسد و با توجه به کشته شدن 240 هزار عراقی توسط صدام در حین جنگ این آمار به بیش از یک میلیون نفر می‌رسد ولی کل آمار شهدای ایران در این جنگ 189 هزار نفر بوده در نگاه آماری ما یک چهارم عراقی‌ها شهید دادیم.

قربانی تاکید کرد: اطاعت از ولایت فقیه و رهبری پیروزی را برای مردم کشورمان به ارمغان آورد و همین عوامل سبب شد تا در مقابل دنیا نیز ایستادگی کنیم.

انتهای پیام/86012/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول