اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره مراقبت بیماری‌های وزارت بهداشت خبر داد

تدوین سند دفاع زیستی کشور/ رهبری واحد و آرمان مشترک رمز موفقیت است

رئیس اداره مراقبت بیماری‌ها و قرنطینه در وزارت بهداشت از نهایی شدن سند دفاع زیستی با هماهنگی پدافند زیستی و پدافند غیرعامل خبر داد.

تدوین سند دفاع زیستی کشور/ رهبری واحد و آرمان مشترک رمز موفقیت است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمود سروش عصر امروز در سومین مانور کشوری فوریت‌های سلامت محیط در محل دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان اظهار کرد: سرگردانی در محیط بحران از آفات موجود در این زمینه است.

وی با بیان اینکه ایران در زمره کشورهایی است که آمار حوادث غیرمترقبه در آن بالا است گفت: نکته مهم در این راستا بروز طغیان و نحوه مواجهه با آن است.

رئیس اداره مراقبت بیماری‌ها و قرنطینه در وزارت بهداشت به بیماری وبا و کنترل آن نیز گریزی زد و گفت: اگر هماهنگی فرابخشی وجود نداشت این موفقیت حاصل نمی‌شد.

سروش با تأکید بر اینکه ارتقای وضعیت در قابل دفاع زیستی لازم است تصریح کرد: این ارتقا با انجام مانورها محقق می‌شود.

وی یکی دیگر از مشکلات را حوادث به وجود آمده توسط انسان ذکر کرد و افزود: این موضع یک آفند نگران‌کننده است.

رئیس اداره مراقبت بیماری‌ها و قرنطینه در وزارت بهداشت افزود: با هماهنگی پدافند زیستی و پدافند غیرعامل سند دفاع زیستی نهایی شد.

سروش با بیان اینکه ظرفیت‌های لازم در این راستا برای مواجهه با سوانح طبیعی وجود دارد، گفت: موضوع واکنش سریع بسیار مهم است که البته در این راستا نکاتی باید مدنظر قرار گیرد.

وی تصریح کرد: در ارزیابی‌های سریع باید به یک نکته اساسی توجه کرد که تیم باید همدل باشد تا محورهای منطقه بحران‌زده مشخص شود.

رئیس اداره مراقبت بیماری‌ها و قرنطینه در وزارت بهداشت رهبری واحد و وجود آرمان مشترک را از ضروریات کار تیمی عنوان کرد و گفت: باید به این دو اصل اعتقاد داشته باشیم.

سروش با بیان اینکه بهداشت محیط در خصوص کنترل طغیان در رأس پیکان است، گفت: اطلاعات لازم برای این موضوع نیز باید گردآوری و تحلیل شود.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد با اتخاذ تدابیر لازم زمینه مقابله هر چه مؤثرتر با سوانح و بلایای طبیعی فراهم شود.

در ادامه این جلسه طیب قدیمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: تقارن مانور کشوری فوریت‌های سلامت محیط با هفته پدافند غیرعامل گامی رو به جلو در مسیر مدیریت حوادث است.

انتهای پیام/79012/ت30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول