اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار گرگان:

مطالبه رهبری از مداحان برانگیختن عواطف و تعمیق باورهای دینی است

فرماندار گرگان گفت: مطالبه اصلی مقام معظم رهبری از مداحان برانگیختن عواطف، تعمیق باورهای دینی و مکتب اهل‎بیت (ع) است.

مطالبه رهبری از مداحان برانگیختن عواطف و تعمیق باورهای دینی است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حیدرعلی احمدی عصر امروز در حاشیه مراسم استقبال از کاروان پیرغلامان حسینی به گلستان در گفت‎وگو با خبرنگاران استان گلستان، اظهار داشت: در این اجلاس مجموعه‎ای از تجربیات ذاکران برجسته ملی و جهان اسلام بازگو می‎شود که زمینه تبادل تجربه مداحان فراهم خواهد شد.

وی تصریح کرد: در تبادل تجربیات مداحان از رساترین و بلیغ‎ترین اشعار و هنری‎ترین شیوه‎ها برای آگاه‎سازی و آشنا کردن کسانی که در عرصه مداحی فعالیت می‎کنند استفاده می‎شود که بسیار اثرگذار است.

استقرار نظام الهی به واسطه مبارزه با ظلم ایجاد می‌شود

فرماندار گرگان با بیان اینکه مهم‌ترین پیام عاشورا و قیام حضرت اباعبدالله‎الحسین(ع) در ظلم‎ستیزی و استکبارستیزی است، خاطرنشان کرد: استقرار نظام الهی به واسطه مبارزه با ظلم ایجاد می‎شود.

احمدی افزود: نظام جمهوری اسلامی مبتنی بر احکام اسلام استقرار یافته است که برای دوام و بقاء آن نیازمند آمادگی جامعه از دستاوردهای انقلاب اسلامی هستیم.

وی با بیان اینکه در اجلاس پیرغلامان حسینی شاهد حضور گروهی اثرگذار در ترویج فرهنگ عاشورا و امام حسین (ع) هستیم، اذعان داشت: این اجلاس در پی آن است که با ارتقاء آموزش مداحان و ارائه الگوهای مناسب معیار درستی را به مداحان بدهد تا زمینه ارتقاء فکری این گروه مرجع افزایش پیدا کند.

پیرایه‎زدایی برای پالایش باورهای مردم در جامعه رواج پیدا کرد

فرماندار گرگان اظهار داشت: پیرایه‎زدایی پس از استقرار نظام اسلامی برای پالایش باورهای مردم به عنوان شیفتگان اهل‎بیت(ع) در سطح جامعه رواج پیدا کرد و این فرصت خوبی است که ما از مطالبات مردم برای فهم دقیق اسلام و مکتب اهل‎بیت(ع) استفاده کنیم.

احمدی بیان داشت: اجلاس پیرغلامان حسینی با برگزاری نشست‎های عاشوراپژوهی بستر مناسبی را برای جلوگیری از خرافات فراهم می‎کند.

انتهای پیام/83001/ذ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول