اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

نبود اداره ثبت اسناد در عنبرآباد و مشکلات مردم

مردم شهرستان عنبرآباد با جمعیتی بالغ بر 100 هزار نفر از نبود اداره ثبت اسناد و املاک در این شهرستان رنج می‌برند.

نبود اداره ثبت اسناد در عنبرآباد و مشکلات مردم

به گزارش خبرگزاری فارس از عنبرآباد، مردم این شهرستان با جمعیتی بالغ بر 100 هزار نفر از نبود اداره ثبت اسناد و املاک رنج می‌برند و گاهی اوقات برای برخی از کارهای اداری مرتبط با ثبت املاک خود باید فاصله 25 کیلومتری بین شهرستان جیرفت و عنبرآباد را طی کنند.

در این فاصله ساعت‌ها وقت مردم هدر می‌رود در صورتی گاهی یک پیگیری اداری که کمتر از نیم ساعت زمان بیشتر نمی‌برد به دلیل فاصله و ایاب و ذهاب و هزینه‌های سنگین مردم را با مشکلاتی مواجه می‌کند.

مردم از اسناد مالکیت رسمی بی‌بهره هستند

احمد جهانشاهی شهروند عنبرآبادی در این ارتباط به خبرنگار فارس گفت :مردم عنبرآباد به دلیل عدم وجود اداره ثبت اسناد و املاک حتی در حد یک نمایندگی نتوانسته‌اند، اسناد خود را از اسناد عادی به اسناد مالکیت که می‌تواند بخش عظیمی از مشکلات آنها را حل کند، اقدام کنند.

وی افزود: مردم عنبرآباد به لحاظ مسافت بین جیرفت و عنبرآباد و مشکلات اقتصادی از جمله خطرات احتمالی مانند تصادفات و افزایش هزینه‌های رفت و آمد و هدر رفتن وقت از نعمت داشتن اسناد مالکیت ثبتی بی‌بهره مانده‌اند.

محمدی یکی دیگر از شهروندان عنبرآبادی نیز اظهار داشت: حضور ادارات در شهرستان‌ها می‌تواند بخش عظیمی از مشکلات را به حداقل برساند و مسئولان با راه‌اندازی اداره ثبت اسناد و املاک در شهرستان عنبرآباد به بحث تکریم ارباب‌رجوع توجه کنند.

وی بیان داشت: عدم حضور اداره ثبت اسناد و املاک در شهرستان عنبرآباد معضلات و مشکلات فراوانی را برای اقشار مختلف به وجود آورده و مردم مجبور هستند از روستاهای دورافتاده این شهرستان حتی فاصله 100 کیلومتری را طی کنند.

محمدی گفت: با راه‌اندازی اداره ثبت اسناد و املاک در شهرستان عنبرآباد بخش قابل توجهی از مشکلات روستائیان حل می‌شود.

مردم در دریافت تسهیلات بانکی مشکل دارند

محمدرضا رئیسی از فعالان اجتماعی عنبرآباد بیان کرد: نبود اداره ثبت اسناد و املاک در شهر عنبرآباد سبب شده مردم کمتر رغبت داشته باشند به سمت ثبت اسناد خود به صورت رسمی بروند و این موضوع یک مشکل عمده برای کسانی که در شهرستان عنبرآباد قصد دریافت تسهیلات بانکی را دارند، ایجاد کرده است.

مرتضی احمدی از کشاورزان عنبرآبادی نیز گفت: کشاورزان به دلیل نداشتن اسناد مالکیت ثبتی با مشکلات مواجه هستند و اگر اداره ثبت اسناد و املاک در این شهرستان راه‌اندازی شود، قطعاً مردم برای ثبت املاک خود به صورت رسمی اقدام می‌کنند و در هنگام دریافت تسهیلات بانکی و ارائه وثیقه بانکی هم مشکل ندارند.

وی بیان داشت: املاک با ارزشی در این شهر وجود دارد، اما به دلیل عادی بودن اسناد مالکیت آنها مردم نتوانسته‌اند آنها را به عنوان وثیقه بانکی در بانک‌ها قرار دهند.

ساختمان اداری اداره ثبت را تأمین می‌کنیم

فرماندار عنبرآباد گفت: از سال 89 تاکنون چندین مکاتبه رسمی با سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و استان کرمان در زمینه استقرار اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان عنبرآباد صورت گرفته و اعلام داشته‌اند که ساختمان اداری نیاز دارند .

ولی‌محمد مشایخی به خبرنگار فارس گفت: مدیریت شهرستان آمادگی کامل دارد تا با استفاده از ظرفیت‌های موجود در راستای استقرار اداره ثبت اسناد و املاک، ساختمان اداری مورد نیاز آن را تامین کند.

وی عنوان کرد: امیدوارم مسئولان مجموعه سازمان ثبت اسناد و املاک در راستای حل مشکل عدم وجود اداره ثبت در شهرستان عنبرآباد هرچه سریعتر اقدام کنند و حضور چنین اداره‌ای برای مردم ضروری است و می‌تواند، تاثیر زیادی در برطرف کردن مشکلات اقتصادی مردم داشته باشد.

===========

گزارش از علی داور

===========

انتهای پیام/80005/ی40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول