اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت اسناد کرمان عنوان کرد

واریز 24.3 میلیارد تومان درآمد ثبت اسناد کرمان به خزانه دولت

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان گفت: در شش ماهه سال جاری 24 میلیارد و 300 میلیون تومان درآمد حاصل از خدمات ثبتی کرمان به خزانه دولت واریز شده است.

واریز 24.3 میلیارد تومان درآمد ثبت اسناد کرمان به خزانه دولت

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، رضا طالبی‌زاده صبح امروز در نشست خبری با بیان اینکه ثبت اسناد سازمانی ناشناخته است، اظهار داشت: ثبت اسناد و املاک قدیمی‌ترین و گسترده‌ترین دستگاه حاکمیتی کشور است که به تثبیت و حمایت از حقوق مالکیتی و قانونی اشخاص حقیقی و حقوقی می‌پردازد.

فعالیت 217 دفترخانه اسناد رسمی در کرمان

وی افزود: در حال حاضر 217 دفترخانه اسناد رسمی در استان کرمان فعال هستند که 69 دفترخانه در شهرستان کرمان خدمت‌رسانی می‌کنند.

طالبی‌زاده با اشاره به فعالیت 118 دفترخانه ازدواج و 21 دفترخانه طلاق در استان کرمان ابراز داشت: 28 دفترخانه ازدواج و شش دفترخانه طلاق در شهرستان کرمان دایر هستند.

وی با اشاره به اهم سیاست‌های سازمان ثبت اسناد و املاک استان کرمان خاطر نشان کرد: تسهیل و تسریع در ارائه خدمات ثبتی و کاهش تعداد مراجعات، شفاف‌سازی نقل و انتقالات و معاملات رسمی، ارتقای نظارت، بازرسی و پاسخگویی به مردم، بازنگری و اصلاح قوانین و مقررات مربوطه و ... مدنظر است.

طالبی‌زاده عنوان کرد: در حال حاضر 16 واحد ثبتی در استان کرمان در قالب تشکیلات اداری در حال فعالیت هستند.

وی گفت: طبق ساختار جدید اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان از دو معاونت به چهار معاونت املاک و کاداستر، اسناد، نیروی انسانی و پشتیبانی و فناوری اطلاعات افزایش می‌یابد.

صدور 207 هزار فقره سند کاداستر در کرمان

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان بخش کاداستر را از بخش‌های مهم و با بیشترین میزان ارباب رجوع در ثبت اسناد عنوان کرد و ابراز داشت: با آغاز به کار بخش کاداستر بستر مناسبی برای مشارکت زمین و دارایی‌های زمین در سطح کشور فراهم شد.

وی تصریح کرد: از بدو آغاز به کار سیستم کاداستر تاکنون 207 هزار فقره سند کاداستر در استان کرمان صادر و در اختیار شهروندان گذاشته شده است.

طالبی‌زاده بیان داشت: 857 هزار و 200 فقره سند مالکیت ثبت اسناد استان کرمان صادر شده که در مجموع 24 درصد از اسناد مالکیت ما به کاداستر تبدیل شده است.

تبدیل 4.5 میلیون هکتار اراضی دولتی کرمان به کاداستر

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان افزود: در مجموع 16 میلیون هکتار اراضی دولتی در استان کرمان داریم که 4.5 میلیون هکتار آن وارد سیستم کاداستر اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان شده است.

طالبی‌زاده اذعان داشت: مجموع سند صادر شده در استان کرمان که در اختیار دولت قرار گرفته است، 5 هزار و 300 فقره است.

وی تعامل و همکاری با ادارات مرتبط با عرصه‌های دولتی مانند محیط زیست، منابع طبیعی و اوقاف را از موارد مورد اهمیت در حال حاضر دانست و عنوان کرد: این همکاری برای سنددار کردن عرصه‌های متعلق به دولت لازم است.

واریز 24.3 میلیارد تومان درآمد ثبت اسناد کرمان به خزانه دولت

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان خاطر نشان کرد: با این همکاری نابسامانی‌های حقوقی که اکنون گریبانگیر دستگاه‌های قضائی است، کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه ثبت اسناد و املاک استان کرمان به لحاظ درآمد واریزی به خزانه دولت حاصل از خدمات ارائه شده به مردم رتبه اول کشور را دارد، گفت: در شش ماهه سال جاری 24 میلیارد و 300 میلیون تومان درآمد حاصل از خدمات ثبتی کرمان در اجرای اسناد رسمی به خزانه دولت واریز شده است.

طالبی‌زاده تصریح کرد: این میزان درآمد در حالی است که استان کرمان به صورت تکلیفی عهده‌دار 8 میلیارد تومان در سال جاری بوده است.

وی بیان داشت: از مبالغ واریزی به حساب دولت، چیزی به اداره ثبت و اسناد بازگشت نداریم و باید برای درآمد جاری و عمرانی خود به دنبال وصول مطالبات باشیم.

طالبی‌زاده ابراز داشت: در رایزنی‌های انجام شده با استاندار کرمان به دنبال پیگیری وضعیت ادارات ثبتی در استان هستیم و طبق ساختار جدید سازمانی، ادارات ثبت شهرستان کرمان به سه قسمت تقسیم می‌شود.

صدور 38 هزار سند از طریق سیستم آنی معاملات در کرمان

وی با تاکید بر اینکه تمام بخش‌های ثبت اسناد و املاک استان در حال اجرای سامانه فناوری اطلاعات هستند، خاطر نشان کرد: سیستم آنی معاملات یک ماه قبل با حضور رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور راه‌اندازی و در این مدت حدود 38 هزار و 420 فقره سند از این طریق صادر شده است.

انتهای پیام/80017/ی40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول