اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر سازمان اسناد ملی گیلان خبر داد

اهدای 69 برگ سند دوره قاجار به اسناد ملی گیلان

مدیر سازمان اسناد و کتابخانه ملی گیلان از اهدای 69 برگ سند مربوط به شهرستان رودسر از دوران ناصرالدین شاه قاجار به این سازمان خبر داد.

اهدای 69 برگ سند دوره قاجار به اسناد ملی گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حسین عباس‌نژاد کارسیدانی ظهر امروز در جلسه سازمان اسناد و کتابخانه ملی گیلان اظهار کرد: اسناد مذکور توسط جمال صدیقی به صورت امانت تحویل این سازمان شده و با اسکن و تصویربرداری از آن‌ها این اسناد با ارزش در حافظه ملی استان به نام اهدا کننده آن به ثبت می‌رسد.

وی با بیان اینکه اسناد مذکور مربوط به روستاهای شهرستان رودسر است، گفت: این اسناد صورت مالیات بوده و به شیوه سیاق نگاشته شده و مربوط به دوران پادشاهی ناصرالدین شاه قاجار است.

مدیر سازمان اسناد و کتابخانه ملی گیلان، ویژگی‌بارز این اسناد را تبیین شیوه مکاتبه‌های بین مباشران حکومت محلی در شهرهای لنگرود و رودسر عنوان کرد.

وی با ابراز خرسندی از همکاری ویژه گیلانی‌ها برای پربارتر شدن بایگانی ملی این استان، افزود: قالب اسنادی که به این سازمان آورده می‌شود به صورت امانی در اختیار ما است و پس از اسکن و تصویربرداری به صاحبان آن‌ها بازگشت داده می‌شود و تنها تصویر اسناد در بایگانی ملی گیلان به ثبت می‌رسد.

عباس‌نژادکارسیدانی، تصریح کرد: امیدواریم در آینده با ایجاد حس اعتماد بیشتر مردم به این سازمان بتوانیم احیاگر سنت تمام اسناد باشیم تا علاوه بر ثبت تصاویر اسناد اصل آن‌ها را با بهره‌گیری از روش‌های مدرن در گنجینه این سازمان برای بازدید نسل‌های آینده نگه‌داری کنیم.

به گفته وی، اسناد به‌جا مانده از پیشینیان راویان جایگاه ویژه و ممتاز گیلان و گیلانی در فرهنگ و دانش و تمدن ایران است و هر کدام از این اسناد برگ زرینی از اسناد افتخار آفرینی‌های گیلانی‌های همیشه در صحنه به شمار می‌رود.

این مسئول خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم با نگه‌داری صحیح از آن‌ها از نابودی این اسناد جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/84001/ر30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول