اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین فرماندهی منطقه یکم نیروی دریایی سپاه پاسداران خبر داد

ساماندهی 58 هزار نوجوان 13 ساله ‌در قالب طرح رهروان شهید فهمیده‌

جانشین فرماندهی منطقه یکم نیروی دریایی سپاه پاسداران گفت: تا سال 93 تعداد نوجوانان 13 ساله ساماندهی شده هرمزگانی در طرح رهروان شهید فهمیده به 58 هزار و 760 نفر می‌رسد.

ساماندهی 58 هزار نوجوان 13 ساله ‌در قالب طرح رهروان شهید فهمیده‌

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، دریادار دوم پاسدار مرتضی زارع صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به فرا رسیدن سالروز شهادت حسین فهمیده به اجرای برنامه و طرح رهروان حسین فهمیده از سال 84 تاکنون در استان‌های ساحلی اشاره کرد و اظهار داشت: شاید کماکان تصورات بر این باشد که تنها در دفاع مقدس یک مورد شهادت در سن و سال حسین فهمیده صورت گرفته است، اما تحقیقات نشان داده که در دفاع مقدس 22 مورد شهادت در سنین 13 و 14 سال داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه پس از شهادت حسین فهمیده، رزمندگان با تاسی این شهید بزرگوار نسبت به ادامه جنگیدن اهتمام ورزیدند، اضافه کرد: علیرضا محمودی یکی از همرزمان هم سن و سال حسین فهمیده بود‌ که در سال 60 به شهادت رسیده که جامعه با این شهید بزرگوار نیز کمتر آشنایی دارد.

به گفته این فرمانده، شهادت افرادی همانند حسین فهمیده علاوه بر تاثیرات جنگی و تاکتیکی در زمان شهادت، سبب تاثیرگذاری قوی و بی‌نظیر در حوزه‌های اعتقادی و حتی بین‌المللی نیز شده است به نحوی که امروز آزادی‌خواهان دنیا در برابر سلطه‌طلبان و مستکبران همواره از شهدای ایران اسلامی در دفاع مقدس الگو می‌گیرند.

*اجرای طرح رهروان فهمیده در 50 شهر ساحلی

جانشین فرماندهی منطقه یکم نیروی دریایی سپاه پاسداران با اشاره به جزئیات طرح رهروان حسین فهمیده اضافه کرد: از سال 84 به منظور اشاعه فرهنگ ‌‌شهادت و احیای این تفکر، طرحی در نیروی دریایی سپاه با عنوان رهروان شهید فهمیده برنامه‌ریزی و اجرایی شده است.

زارع با بیان اینکه یکی از اهداف این طرح تحقق ارتش 20 میلیونی است افزود: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این طرح در 50 شهر ساحلی هر ساله برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: تا سال 91 طبق آمار موجود در هرمزگان تعداد 53 هزار و 660 نفر دانش آموز 13 ساله در قالب این طرح ساماندهی شده‌اند.

زارع ادامه داد: در سال 92 نیز در استان هرمزگان پوشش تعداد 5 هزار و 100 نفر در این طرح پیش‌بینی شده است که تا پایان سال 93 جمع افراد زیرپوشش این طرح در این استان ساحلی به 58 هزار و 760 نفر می‌رسد.

*سفر برادر و پدر شهید فهمیده به هرمزگان

جانشین فرماندهی منطقه یکم نیروی دریایی سپاه پاسداران همچنین یادآور شد: از دیگر اهداف این طرح آشنایی دانش‌آموزان 13 ساله با فرهنگ شهادت، دفاع مقدس و ایثار است که در این راه زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدایی همانند شهید فهمیده نیز از اولویت برخوردار است.

زارع با بیان اینکه این طرح طی روز دوازدهم ماه جاری در شهرهایی همانند سیریک، رودخانه، کیش، حاجی آباد، قشم، هرمز، بندرخمیر و بندرعباس برگزار می‌شود، گفت: این طرح طی روز دوازدهم ماه جاری با حضور پدر شهید حسین فهمیده و تعداد دو هزار دانش‌آموز در گلزار شهدای بندرعباس برگزار می‌شود.

به گفته زارع، همچنین در این روز برادر شهید حسین فهمیده نیز در راستای حضور در جمع دانش آموزان رودانی به این شهر سفر می‌کند.

انتهای پیام/88001/ش40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول