اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد/

سی و ششمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم در یزد آغاز شد

سی و ششمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم عصر امروز در مرحله استانی در گروه آقایان آغاز به کار کرد.

سی و ششمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم در یزد آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد، عصر امروز در مراسم افتتاحیه سی و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم اظهار داشت: مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات در 9 شهرستان استان یزد برگزار شد و 3هزار و 500 نفر در گروه آقایان و بانوان در آن شرکت کردند و در نهایت 315 نفر به مرحله استانی راه پیدا کردند.

حجت‌الاسلام غلامرضا عادل بیان کرد: این مسابقات در رشته‌های حفظ، قرائت و ترتیل قرآن کریم است و به زودی رشته مفاهیم قرآنی نیز برگزار خواهد شد.

وی افزود: این دوره از رقابت‌ها از امروز تا عصر جمعه در بخش برادران و در دو رده سنی شکوفه‌ها و بزرگسالان برگزار می‌شود و بخش خواهران آن نیز آذرماه برگزار می‌شود.

عادل در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) عنوان کرد: اگر در روز قیامت که روز حسرت است، می‌خواهید جزو نجات یافتگان باشید و در آن روز گرم، سایه‌ای بر شما باشد و جزو هدایت شدگان باشید، قرآن بخوانید.

وی با اشاره به اینکه بزرگان و علمای ما بر ختم قرآن جهد داشتند، خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره)، هر سه روز یکبار، ختم قرآن داشتند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد با تاکید بر اینکه حفظ و قرائت قرآن اقدامی بسیار ارزشمند است، تاکید کرد: اما مهم‌تر از قرائت قرآن، تدبر در قرآن کریم است زیرا قرآن، کتاب حیات و دستورالعمل زندگی ماست.

وی بیان کرد: مسابقات قرآن فرصتی برای آشنایی هرچه بیشتر جوانان با قرآن است و امیدواریم در پرتو قرآن کریم، همه ما آینده‌ای روشن داشته باشیم.

یکی از داوران این مسابقات نیز اظهار داشت: مسابقات امسال در دو مرحله مقدماتی و فینال و دو گروه سنی زیر 16 سال و بالای 16 سال برگزار می‌شود.

استاد محمد کاظمی به تشریح هر یک از بخش‌های قرائت، ترتیل و حفظ قرآن کریم در این دوره از مسابقات پرداخت و عنوان کرد: امیدواریم بتوانیم بهترین قاریان و حافظان قرآن را از استان یزد راهی مسابقات کشوری و پس از آن مسابقات بین‌المللی کنیم.

وی مسابقاتی را که سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می‌کند، معتبرترین مسابقات قرآنی کشور دانست و بیان کرد: برگزیدگان این رقابت‌ها به ویژه در مرحله کشوری از امتیازات بسیاری خوبی بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش فارس، سی و ششمین دوره از مسابقات قرآن کریم، از عصر امروز تا عصر جمعه، 10 آبان‌ماه جاری در سالن سیدالشهدا (ع) امامزاده جعفر (ع) یزد برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2464/ک30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول