اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس حوزه علوم استراتژیک عنوان کرد

دست‌های پشت پرده برای تخریب شرایط اقتصادی ایران

کارشناس حوزه علوم استراتژیک گفت: دست‌های پشت پرده‌ای در کشور مشغول فعالیت هستند تا با تخریب شرایط اقتصادی و بالا بردن قیمت‌ها مردم را از نظام ناراضی کنند و به این بهانه راه ورود دولت‌های مستکبر به ایران را هموار سازند.

دست‌های پشت پرده برای تخریب شرایط اقتصادی ایران

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، فریدون بوداغی بعد از ظهر امروز در جمع دانشجویان دانشگاه گیلان در همایش «عمق استراتژیک ایران در منطقه و خاورمیانه»، اظهار کرد: برای از سرگیری ارتباط ایران و آمریکا باید شروطی از جانب آمریکا رعایت شود.

وی با اشاره به اینکه آمریکا باید دست از توطئه‌افکنی بردارد، افزود: آمریکا باید دست از توطئه برای سرنگونی نظام مقدس جمهوری اسلامی و اختلاف‌افکنی بین کشورهای اسلامی بردارد. 

*سوریه دموکراسی‌ترین کشور عربی/نمایان شدن سند روسیاهی آمریکا با شنود تماس‌های سران آلمان و فرانسه

این استاد دانشگاه، درباره مداخله‌گری‌های دولت آمریکا و صهیونیسم در مسئله سوریه، گفت: سوریه دموکراسی‌ترین کشور عربی است و به سران استکباری که قصد دارند تا با اختلاف‌افکنی در بین سران سوریه به مقاصد شوم خود دست یابند هشدار می‌دهیم دست از این اعمال شرورانه خود بردارند.

وی با بیان اینکه سند روسیاهی آمریکا بار دیگر نمایان شد، یادآور شد: با برملا شدن راز شنود تماس‌های تلفنی سران آلمان و فرانسه توسط آمریکا بار دیگر نشان داده شد که آمریکای جنایتکار حتی با هم‌پیمانان خود نیز دوستانه برخورد نمی‌کند.

کارشناسی مسائل سیاسی و اقتصادی، انتخابات ایران را نمونه بارز دموکراسی نامید و خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران دموکراسی‌ترین کشور جهان است و کشورهای غربی تنها ادعای دموکراسی دارند. 

*حضور نماینده تمام مذاهب دینی در مجلس شورای اسلامی ایران/ارتباط با آمریکا به نفع ایران نیست

وی حضور نماینده تمام مذاهب دینی در مجلس شورای اسلامی را یکی از بارزترین نمونه دموکراسی در ایران دانست و متذکر شد: ایران تنها کشوری است که در آن تمام مذاهب مانند مسیحیت، یهودیت و... در مجلس دارای نماینده هستند.

این اندیشمند ایرانی، ارتباط آمریکا با ایران را به نفع دولت آمریکا خواند و اذعان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی آمریکا و نقش کلیدی جمهوری اسلامی ایران در خاورمیانه، دولت آمریکا بیشترین منافع را از ارتباط با ایران به دست می‌آورد و در واقع اصرار برای برقراری این ارتباط از جانب آمریکایی‌هاست. 

*دست‌های پشت پرده در تخریب شرایط اقتصادی ایران

بوداغی درباره وضعیت اقتصادی ایران، متذکر شد: دست‌های پشت پرده‌ای در کشور مشغول فعالیت هستند تا با تخریب شرایط اقتصادی و بالا بردن قیمت‌ها مردم را از نظام ناراضی کنند و به این بهانه راه را برای دولت‌های مستکبر در ایران هموار سازند.

این استاد حوزه علوم سیاسی دانشگاه، رژیم صهیونیسم را شیطان‌پرست معرفی کرد و یادآور شد: صهیونیسم یک دولت دست‌نشانده است و مذهب یهودیت با صهیونیسم تناقض دارد و حتی بسیاری از یهودیان جهان از این رژیم متنفر هستند.

وی تحریم‌های انجام شده را به نفع ایران دانست و خاطرنشان کرد: تا قبل از پیروزی انقلاب تنها محصول تولیدی ایران خودروی پیکان بود و ما در تمام امور نیازمند آمریکا و انگلستان بودیم اما با پیروزی انقلاب اسلامی امروزه ایران اسلامی به عنوان یکی از شاخص‌های علوم مختلف در دنیا شناخته شده است. 

*ایران مقتدر نیازی به وابستگی غربی‌ها ندارد

بوداغی با اشاره به مسئله فلسطین، تصریح کرد: بسیاری از دولت‌های جهان تفکر حمایت از مردم مظلوم فلسطین را در سر دارند اما جرأت و یا اجازه این کار را به خاطر برخی از مستکبران که به آنها وابسته‌اند ندارند.

کارشناس حوزه علوم استراتژیک متذکر شد: ایران کشوری مقتدر و ثروتمند به لحاظ منابع طبیعی و انسانی است و نیازی به وابسته شدن به دولت‌های غربی نداریم و از این رو باید  مانند گذشته مقتدرانه در برابر تحریم‌ها و فشار سران استکبار برای حفظ دستاوردهایی مانند انرژی هسته‌ای ایستادگی کنیم.

انتهای پیام/2300/ت40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول