اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تحقیقات و پذیرش مددکاری کمیته امداد مطرح کرد

حمایت کمیته امداد از یک میلیون زن سرپرست خانوار/حمایت از 25 درصد سالمندان کشور

مدیرکل تحقیقات و پذیرش مددکاری کمیته امداد امام خمینی از حمایت این نهاد از یک‌میلیون زن سرپرست خانوار در سطح کشور خبر داد.

حمایت کمیته امداد از یک میلیون زن سرپرست خانوار/حمایت از 25 درصد سالمندان کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سیدابوالفضل پرپنجی عصر امروز در همایش یک روزه مددکاران و کارشناسان حوزه حمایت و سلامت کمیته امداد استان در سنندج، اظهار کرد: بیش از 54 درصد از جامعه هدف کمیته امداد روستایی هستند و 41 درصد در شهرها زندگی می‌کنند.

وی با بیان اینکه 25 درصد از سالمندان زیر پوشش این نهاد را سالمندان تشکیل می‌دهند، گفت: 59 درصد سالمندان زن و 41 درصد مرد هستند که 60 درصد آنها به صورت انفرادی زندگی می‌کنند.

حمایت از یک میلیون زن سرپرست خانوار

وی از حمایت این نهاد از بیش از یک میلیون زن سرپرست خانوار در سطح کشور خبر داد و گفت: تقریباً نیمی از زنان سرپرست خانوار سطح کشور زیر پوشش حمایت‌های کمیته امداد قرار دارند.

به گفته مدیرکل تحقیقات و پذیرش مددکاری کمیته امداد امام خمینی، بیش از 30 درصد از این زنان سرپرست خانوار 60 سال به بالا بوده و در قالب طرح شهید رجایی از خدمات این نهاد مقدس بهره‌مند هستند و 70 درصد نیز افراد نیازمند عادی هستند.

پرپنجی با بیان اینکه 1.5 درصد زنان سرپرست خانوار زیر پوشش این نهاد زیر 29 سال هستند، گفت: 79 درصد از زنان سرپرست خانوار زیرپوشش این نهاد به دلیل فوت سرپرست از حمایت‌های کمیته امداد بهره‌مند شده‌اند.

حمایت از 610 هزار خانوار

وی از حمایت این نهاد از 610 هزار خانوار به صورت موردی خبر داد و گفت: کمک هزینه معیشت، جهیزیه، تعمیرات مسکن و غیره از جمله سرفصل‌هایی بوده که این خانواده‌ها مورد حمایت قرار گرفته‌اند.

پوشش بیمه‌ای یک میلیون خانوار مددجو

مدیرکل تحقیقات و پذیرش مددکاری کمیته امداد امام خمینی با بیان اینکه یک میلیون و 100 هزار خانوار مددجوی زیر پوشش امداد، بیمه ایران شده‌اند، گفت: یک میلیون و 700 هزار خانوار زیر پوشش کمیته امداد بوده و یک میلیون 400 هزار خانوار جدید نیز پذیرش شده‌اند.

پرپنجی تلاش در راستای توانمندسازی مددجویان را از اولویت‌های این نهاد ذکر و تصریح کرد: اجرای طرح‌های مختلف به منظور تحقق این مهم در اولویت این نهاد مقدس قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه اجرای طرح مددکار محوری از جمله اقداماتی است که امداد با جدیت خاصی دنبال می‌کند، گفت: در بحث مددکار خانواده به دنبال شناسایی توانایی و استعداد خانواده‌ها هستیم.

مدیرکل تحقیقات و پذیرش مددکاری کمیته امداد امام خمینی جلوگیری از رسوب شدن جامعه هدف این نهاد را ضروری خواند و گفت: در حالت عادی اگر خانواده‌ها مشکلی خاصی نداشته باشند، نباید بیشتر از پنج سال زیر پوشش قرار گیرند.

به گفته پرپنجی، رسوب مددجویان بدون علت و بررسی قابل قبول نیست و باید با توجه به استعدادها و توانایی‌های زمینه توانمندسازی جامعه هدف را فراهم کرد.

وی به اهداف اجرای طرح مددکار خانواده اشاره کرد و گفت: برون‌سپاری براساس سیاست‌های امداد، هدفمند کردن خدمات، شناسایی ایجاد بانک اطلاعاتی از خانواده‌های کم‌درآمد، نزدیک شدن و رسیدن به چشم‌انداز 20 ساله نظام مقدس جمهوری اسلامی و ارتباط بیشتر با دانشگاه‌ها و اساتید از جمله اهداف این طرح است.

وی خاطرنشان کرد: تغییر نگاه جامعه نسبت به آسیب‌دیدگی زنان سرپرست خانوار، افزایش آگاهی‌های فردی و اجتماعی جامعه هدف، جلب حمایت و مشارکت سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف در راستای توانمندسازی و تغییر رویکرد جامعه هدف از پوشش حمایتی به توانمندسازی جامعه هدف از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

مدیرکل تحقیقات و پذیرش مددکاری کمیته امداد امام خمینی شناسایی و ایجاد بانک جامع اطلاعاتی از خانواده‌های کم‌درآمد تا رسیدن به زندگی متعارف، شناخت توانمندی‌های، استعدادها و قابلیت‌های جامعه و ارتقای آن را از هدف‌های دیگر طرح مددکار خانواده عنوان کرد.

پرپنجی افزود: مهم‌ترین اصلی که در مددکار خانواده پیگیری و در مددکار اجتماعی دنبال می‌کنیم، استعدادها و توانمندی‌های اعضای خانواده و تلاش در راستای توانمندسازی آنان با بهره‌گیری از این ظرفیت‌هاست.

وی اضافه کرد: شناخت توانمندی‌های مددجویان و بیان آنها موجب افزایش احساس خودباوری و توانمندسازی مددجویان می‌شود.

مدیرکل تحقیقات و پذیرش مددکاری کمیته امداد امام خمینی در پایان تصریح کرد: تزریق نیرو به منظور تسریع در انجام کار و کیفی کردن اقدامات از اولویت‌های مرکز است و برنامه‌ریزی‌های خاص در این راستا انجام شده است.

انتهای پیام/79002/غ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول