اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی نیشابور:

سالمندان برای اجتناب از افسردگی ارتباطات اجتماعی خود را توسعه دهند

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت: میزان پذیرش شرایط دوره سالمندی از سوی فرد سالمند اهمیت دارد و باید با پذیرش نقش‌های جدید، این دوره را به دوره‌ای رضایت‌بخش بدل کند.

سالمندان برای اجتناب از افسردگی ارتباطات اجتماعی خود را توسعه دهند

محمدجعفر صادقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از نیشابور اظهار داشت: درجه عملکرد اعضای جامعه، میزان سلامت اجتماعی افراد را نشان می‌دهد و این عملکرد در سنین مختلف به عوامل متفاوتی بستگی دارد و هر فرد به نوبه خود می‌تواند نقش موثر را در این ارتباط داشته باشد.

وی با بیان اینکه عوامل قابل کنترل یا غیر قابل کنترلی در طول زندگی به سلامت جسمی و روانی در اواخر عمر کمک ‌می‌کنند، بیان داشت: عوامل قابل کنترل شامل عادت‌های مربوط به سلامتی، راهبردهای کنار آمدن، ثبات زناشویی و سال‌های تحصیلات هستند و عوامل غیر قابل کنترل شامل جایگاه اجتماعی ـ اقتصادی والدین، صمیمیت خانوادگی در کودکی، سلامت جسمانی اولیه و عمر طولانی اعضای خانواده است.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی نیشابور ادامه داد: موقعیت‌های اجتماعی که به سالخوردگان امکان اداره کردن تغییرات زندگی را به نحو موثر می‌دهند، به پیری موفقیت‌آمیز کمک می‌کند.

صادقی خاطرنشان کرد: سالخوردگانی که ضعف سلامتی دارند و از طریق تماس تلفنی و رو در رو رابطه خود را با دوستان حفظ می‌کنند از سلامت روانی بهتری برخوردار هستند.

وی بیان داشت: فرد سالمند برای حفظ سلامت روانی و اجتناب از افسردگی باید شبکه‌های اجتماعی قوی‌تر را توسعه داده و سیاست‌گذاری‌های دولت‌ها نیز در این راستا تعریف و هدایت شود.

صادقی اضافه کرد: از جمله فعالیت‌های اجتماعی که برای سالمندان می‌توان سیاست‌گذاری و اجرا شود، تقویت حس یادگیری مطالب جدید به‌خصوص در مورد آگاهی یافتن از مشکلات دوره سالمندی و راه حل‌های موثر است.

انتهای پیام/2202/ق20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول