اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز تحقیقات سیاستگذاری سلامت خبر داد

اعطای نشان قطب‌الدین شیرازی به دو محقق برتر

رئیس مرکز تحقیقات سیاستگذاری سلامت گفت: در پایان سمینار چشم‌انداز سلامت به دو محقق دارای برترین مقاله، نشان هشتصدمین سال تولد علامه قطب‌الدین شیرازی اعطا می‌شود.

اعطای نشان قطب‌الدین شیرازی به دو محقق برتر

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، کامران باقری لنکرانی بعد از ظهر امروز در سمینار بین‌المللی چشم‌انداز سلامت اظهار داشت: پس از ابلاغ سند چشم‌انداز 20 ساله توسط مقام معظم رهبری امکان تحقق همگرایی در عرصه سلامت کشور ایجاد شد.

به گفته وی، سند چشم‌انداز برشی است در راستای اهدافی که در قانون اساسی ذکر شده و نوعی برنامه‌ریزی برای مشخص کردن چگونگی دست‌یابی به اهداف قانون اساسی به‌شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: بخش مهمی از این سند با موضوع سلامت مرتبط است و سمینار بین‌المللی سند چشم‌انداز سلامت به منظور ایجاد همگرایی در تجربه‌های 10 سال گذشته برای دستیابی به اهداف این سند در دستور کار قرار گرفت.

رئیس مرکز تحقیقات سیاستگذاری سلامت افزود: سازمان آیسسکو حمایت کننده این برنامه است و دبیرخانه سمینار 100 مقاله دریافت کرد که 50 مورد آن به صورت پوستر در دو روز ارائه می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این سمینار بر ضرورت ساماندهی اقتصاد سلامت و اصلاح تعرفه‌ها تاکید کرد و گفت: برای ارتقای نظام سلامت کشور باید نظام بیمه، نظام پزشکی و مسئولان حوزه بهداشت و درمان با همدلی بازنگری و هدفگذاری مولفه‌های سلامت را مدنظر قرار دهند و در جایی که آیین‌نامه‌ها اجرا نشده آن را اجرا کنند و جایی که قوانین کامل نیست به تدوین قوانین لازم بپردازند.

محمدهادی ایمانیه افزود: چشم‌انداز توسعه، ایران را کشوری توسعه ‌یافته با هویت اسلامی و انقلابی و برخوردار از سلامت، رفاه و امنیت غذایی و فرصت‌های برابر می‌خواهد که تمام این اهداف با ایجاد عزم ملی و همدلی همگانی دست ‌یافتنی است.

وی بیان کرد: اگر شعار عدالت در سلامت داده می‌شود ساز‌و‌کارهای آن نیز باید تدوین شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصریح کرد: ساز و کارهای پزشک خانواده و نظام ارجاع و پژوهش به حمایت‌های ویژه و پایش مکرر نیاز دارد.

ایمانیه تعامل مستمر نخبگان با یکدیگر را در دستیابی به اهداف چشم‌انداز موثر دانست و ابراز امیدواری کرد نتایج تعاملات منبعث از همایش‌ها و سمینارها در عرصه سیاستگذاری سلامت نمود پیدا کند.

به گزارش فارس، در این همایش دکتر عباس صدری به عنوان نماینده پیام سازمان اسلامی، آموزشی، علمی و فرهنگی (آیسسکو) را قرائت کرد که در آن از موفقیت‌های ایران در ریشه‌کنی فلج، سل و مقابله با بیماری‌های غیر واگیر تقدیر شده بود.

انتهای پیام/2448/ح30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول