اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی شیراز خواستار شد

راه‌اندازی دوباره صندوق ضمانت صادرات

رئیس اتاق بازرگانی شیراز از معاون سازمان توسعه تجارت خواستار راه‌اندازی دوباره صندوق ضمانت صادرات شد.

راه‌اندازی دوباره صندوق ضمانت صادرات

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، فریدون فرقانی بعد از ظهر امروز در مراسم «روز ملی صادرات» اظهار داشت: امیدواریم در راه گذر از اقتصاد تک‌محصولی که سال‌‌ها است پیگیر آن هستیم در پرتو دولت تدبیر و امید به آن برسیم.

وی افزود: کارنامه این استان در سال گذشته برای صادرات غیرنفتی که بالغ بر یک‌میلیارد دلار بود، بسیار چشمگیر است و همچنین صادرکنندگان در این عرصه با وجود مشکلات بسیار از جمله دوری از مراکز صنعتی و تحریم‌ها، تلاش فراوانی داشتند و اثر خوبی از خود به جا گذاشتند.

فرقانی بیان کرد: شرایط کشور ما به گونه‌ای نیست که با برنامه‌های ناقص بخواهیم بحث صادرات را به پیش ببریم بلکه با وجود فشار‌هایی که متحمل می‌شویم نیاز است که برنامه‌ریزی کاملی داشته باشیم.

رئیس اتاق بازرگانی شیراز با اشاره به کار مفید صندوق ضمانت صادرات در سال گذشته، خطاب به معاون سازمان توسعه تجارت که در جلسه حضور داشت، بیان کرد: با تعویض مدیرعامل این صندوق، شعبه تعطیل شد در حالی‌ که صندوق ضمانت صادرات می‌تواند پشتوانه خوبی برای این امر باشد که درخواست دارم هرچه سریع‌تر راه‌اندازی شود.

وی تصریح کرد: در زمینه فعال کردن تولید که زمینه‌ساز صادرات است، ما به عنوان پارلمان بخش خصوصی آمادگی خود را اعلام می‌کنیم که با دارا بودن کارشناسان دلسوز برای کمک به اقتصاد این استان در کنار تیم استاد داشته باشیم.

فرقانی ادامه داد: ما باید از بحرانی که برای ما به وجود آورده‌اند، گذر کنیم و دفتر پژوهش و تحقیقات اتاق بازرگانی با ارائه مشاوره، دلسوزی خود را اثبات کرده است.

در ادامه این مراسم، سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس اظهار داشت: معنای واقعی صادرات، رشد اقتصادی‌ است و صادرکنندگان به معنای درآمد‌زایی برای این مملکت هستند.

محسن حیدری افزود: صادرات یعنی رقابت و زور‌آزمایی با دیگران و این پرسش مطرح می‌شود که برای صادرکنندگان و تلاشگران عرصه اقتصاد چه کردیم و آیا معنای صادرات را به مدرسه‌ها، خانواد‌ها و اصناف گسترش داده‌ایم تا به تاثیر این امر پی‌ببرند.

وی با اشاره به سخن رهبری معظم مبنی بر اینکه «صادرات عزم ملی می‌خواهد»، تصریح کرد: برای ایجاد این عزم ملی، نیاز است که به فرهنگ‌سازی در این زمینه بپردازیم.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس اضافه کرد: صادرکنندگان به مردم و نظام خدمت می‌کنند و باید توجه کنیم که دنیا چه کالایی را از ما می‌خواهد همچنین در شش ماهه گذشته 900 هزار تن کالا و 400 میلیون دلار نتیجه کار تلاشگران این عرصه شده است.

حیدری همچنین تاکید کرد که سال‌ها است کسی فارس را آن‌طور که باید ندید‌ه و این استان نیاز به نگرشی جدید دارد چرا که ما در بخش صنعت معدن و کشاورزی توان‌مندی‌های بالایی داریم.

این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: بانک اطلاعات صنعت، معدن و تجارت استان فارس، که در حال راه‌اندازی است به این معنا‌ بوده که ما به دنبال پی بردن به ظرفیت‌های این استان در زمینه‌های اقتصاد و صادرات هستیم.

انتهای پیام/2448/صا40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول