اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی:

صادرات محصولات لبنی جزو اقلام بزرگ صادراتی آذربایجان شرقی است

رئیس جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه در حال حاضر صادرات شیر و محصولات لبنی جزو یکی از اقلام بزرگ صادرات استان است، گفت: با تغییر نرخ ارز مرجع در واردات نهاده‌های دامی مدیریت بهینه واحدهای دامی بیش از پیش اهمیت یافته است.

صادرات محصولات لبنی جزو اقلام بزرگ صادراتی آذربایجان شرقی است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مسعود محمدیان ظهر امروز در نشست با تولیدکنندگان محصولات دامی استان به منظور بررسی مسائل و مشکلات موجود در روند افزایش قیمت نهاده‌ها اظهار کرد: یکی از مهمترین عوامل تعیین کننده قیمت شیر و گوشت، نهاده‌های دامی است که بخشی از نهاده‌های دامی از طریق واردات تأمین و باید به موقع در اختیار دامداران قرار گرفته و مصرف آن نیز به دقت مدیریت شود.

وی با اشاره به این مطلب که تصمیم‌گیری در زمینه شیر باید با مدیریت هماهنگ و یکپارچه صورت گیرد تا ارتباط مناسبی بین حلقه‌های مختلف زنجیره تولید شیر حاصل آید، افزود: در این زمینه فرآیند مدیریت تعیین قیمت نهاده‌های دامی نیز از اهمیت بالایی برخوردار بوده و باید روند توزیع نهاده‌های دامی وارد شده به کشور از نظر میزان، قیمت و نحوه تحویل به صورت کارشناسی و درکمترین زمان ممکن مشخص و اجرایی شود.

محمدیان با بیان اینکه تلاش نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و کمیسیون کشاورزی در انتزاع شرکت پشتیبانی امور دام از وزارت صنعت، معدن و تجارت، نوید بازگشت آرامش به چرخه تولید تا توزیع نهاده‌های دامی را می‌دهد ادامه داد: امید است با اجرایی شدن این مصوبه، برای حل مشکلات تولیدکنندگان این چرخه مهم اقتصادی گام‌های ارزنده‌تری را بر‌دارد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان، با اظهار این مطلب که در تلاش است با استفاده از ظرفیت‌های موجود از طریق افزایش سرمایه در گردش واحدهای تولید دامی را اجرایی کند گفت: همچنین قرار است در کنار آن با عملی کردن روند تحویل مواد اولیه شامل ذرت، جو و کنجاله به تولیدکنندگان و حذف واسطه‌ها اقدام کنند.

وی افزود: تلاش بر این است با توسعه تعامل با سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، میزان ذخیره‌سازی نهاده‌های دامی با ایجاد ظرفیت‌های جدید در سیلوها و انبارها افزایش و خللی از نظر تولید در استان حادث نشود.

محمدیان با اشاره به اینکه در حال حاضر صادرات شیر و محصولات لبنی جزو یکی از اقلام بزرگ صادرات استان است، گفت: صنعت لبنیات استان ظرف سه دهه گذشته، رشد مطلوبی داشته و در صورت واردات نهاده‌های دامی با ارز مبادله‌ای نگرانی از این امر که نرخ تولید شیر در دامداری‌ها افزایش یافته و این موضوع بر قیمت نهایی شیر و محصولات لبنی کاملا تأثیرگذار باشد.

وی تصریح کرد: تعامل تشکل‌های دامی با سازمان و گسترش همکاری نهادهای ذیربط جهت همکاری بیش از بیش برای جلوگیری از ورود دلالان و واسطه‌ها به بازار بسیار مهم است و سازمان تمام تلاش خود را برای تداوم تولید پایدار آرامش در بازار و ایجاد ثبات قابل قبول در آن بکار خواهد گرفت.

انتهای پیام/60001/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول