اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار فارس تاکید کرد

توانایی خلیج‌ فارس در تبدیل شدن به حیاط‌ خلوت اقتصادی

استاندار فارس بر توانایی خلیج پر رونق فارس در بحث صادرات و توانایی تبدیل شدن به حیاط‌ خلوت اقتصادی تاکید کرد.

توانایی خلیج‌ فارس در تبدیل شدن به حیاط‌ خلوت اقتصادی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سید محمد احمدی بعد از ظهر امروز در همایش «روز ملی صادرات» با اشاره به اینکه صادرات، اصولی‌ترین محور برای اقتصاد کشور است، اظهار داشت: صادرات خروجی اقتصاد کشور ما محسوب می‌شود که در چهار‌ راه استراتژیک قرار گرفته است.

وی افزود: در حالی که دنیا برای از پا درآوردن این ملت تلاش می‌کند که موفق نشده و نخواهد شد، باید به سمت تصرف بازارهای منطقه و جهانی خیز برداریم.

احمدی ادامه داد: کشوری که به جهانی شدن فکر می‌کند و مهم‌ترین ابزار این کار، اقتصاد است، باید تلاش کند که موقعیت استراتژیک خود را حفظ و در گام نخست، بازار‌های پر رونق و نزدیک‌تر را در اختیار گیرد.

مقام عالی استان فارس، اضافه کرد: سهم ما در کالاهای موجود در بازار منطقه یک درصد هم نیست و تنها فرش داریم که همین را نیز هند و نپال دارند از دست ما خارج می‌کنند.

استاندار فارس همچنین بر لزوم دارا بودن، اخلاق تجاری در امر صادرات تاکید و بیان کرد که با حفظ اخلاق تجاری، اطمینان مشتریان خارجی ما حفظ می‌شود.

وی در ادامه گفت: خلیج فارس کوچک اما پر رونق بوده و می‌تواند به حیاط‌ خلوت اقتصادی ما تبدیل شود.

احمدی در پایان تاکید کرد که لازم است تمام ظرفیت این استان را در راه خدمت به تولیدکنندگان و صادرکنندگان به کار گیریم.

در ادامه این مراسم، رئیس مجمع نمایندگان فارس، در سخنانی تصریح کرد: قابلیت ظرفیت نمایندگان فارس در مجلس شورای اسلامی تا جایی‌ است که دو نفر از اعضای هیئت رئیسه کمیسیون‌ها  از این استان انتخاب شده‌اند و همچنین سعی داشته‌ایم در کمیسیون‌های مختلف، توزیع شویم تا در زمینه‌های گوناگون بتوانیم توانایی فارس را گسترش دهیم.

الیاس طاهری افزود: آمار صادرات ما نگران‌کننده است و این درحالی ا‌ست که از تمام ظرفیت‌ها از جمله شورای گفت‌و‌گو استفاده نمی‌کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این شورا، به تعامل بین بخش‌های دولتی و خصوصی تاکید دارد اما به این موضوع اهمیتی داده نشد به‌گونه‌ای که زمان مدیریت استاندار پیشین حتی یک جلسه این شورا تشکیل نشد.

به گزارش فارس، در حاشیه این مراسم، رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در واکنش به اظهارات مجری برنامه که واژه‌ای در موضوع اسلام و انقلاب به زبان نیاورد و شعار‌های ملی‌گرایی به جای شعار‌های اسلامی را سر داد، در نامه‌ای به وی این مسئله را متذکر شد.

غلام مهدی حق دل در این نامه بیان داشت: در بیان جملات دقت فرمایید تا حق شهدا ضایع نشود و شعار اصلی و اساسی مردم، شهدا و امام شهدا در مبارزات و پیروزی انقلاب اسلامی همواره «استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی» بوده و تمام موفقیت‌های ایران، مرهون اسلام است.

وی در ادامه این نامه تذکرآمیز عنوان کرده است: نباید اسلام عزیز تحت‌الشعاع شعار‌های ملی‌گرایی قرار گیرد.

انتهای پیام/2448/صا30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول