اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران همدان:

آب سد اکباتان تا یک ماه آینده به کف می‌رسد

مدیرکل مدیریت بحران همدان با تأکید بر لزوم صرفه‌جویی آب گفت: آب سد اکباتان تا یک ماه آینده به کف می‌رسد.

آب سد اکباتان تا یک ماه آینده به کف می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علیمردان طالبیان پیش از ظهر امروز در کارگاه آموزشی نقش منابع طبیعی در کاهش بلایای طبیعی با بیان اینکه استان همدان در سال جاری رتبه آخر را در بحث بارندگی دارد، افزود: 40 درصد از میزان بارندگی در مرکز استان کاهش یافته است.

وی با اشاره به دو معضل جدی در استان همدان عنوان کرد: کاهش بارندگی و ثبت بالاترین میانگین دما در تابستان امسال در همدان دو معضل جدی در استان است که باید برای حل آن برنامه‌ریزی شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان همدان ابراز داشت: در کنار کاهش بارندگی و افزایش دمای بالا در تابستان امسال شاهد کاهش 75 درصدی روان‌آب‌هایی هستیم که در پشت سد اکباتان جمع می‌شد که با صرفه‌جویی در مصرف آب باید دقت کافی را در این مسئله داشته باشیم.

وی با اشاره به حفر چاه‌های غیر مجاز در استان همدان افزود: در حال حاضر در استان همدان 4 هزار حلقه چاه غیر مجاز به شکل‌های مختلف وجود دارد.

طالبیان با تأکید بر اینکه آب سد اکباتان تا یک ماه آینده به کف می‌رسد اضافه کرد: مردم باید به جدیت در مصرف آب صرفه‌جویی داشته باشند.

وی با بیان اینکه باید در بخش کشاورزی محصولات کم‌آب‌بر را کاشت، یادآور شد: بخشی از تولیدات کشاورزی مربوط به تولید صیفی‌جات است که در این بخش سود زیادی عاید شخص نشده و در عوض آب زیادی مصرف می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران همدان با بیان اینکه کشور ایران جزو 10 کشور اول دنیا و چهار کشور اول آسیا است که درگیر بلایای طبیعی شده بیان داشت: با پیشرفت تکنولوژی و زندگی بشری سوانح و حوادث نیز با آن پیشرفت می‌کند.

وی افزود: در دنیا 43 بلای طبیعی تعریف شده که 34 بلای طبیعی در ایران است و از این تعداد 19 مورد نیز در استان همدان اتفاق می‌افتد.

انتهای پیام/89007/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول