اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته بسیج دانش‌آموزی

صبحگاه مشترک بسیج دانش‌آموزی در اراک برگزار شد

همزمان با هفته بسیج دانش‌آموزی صبحگاه مشترک بسیج دانش‌آموزی در دبیرستان شکرایی اراک برگزار شد.

صبحگاه مشترک بسیج دانش‌آموزی در اراک برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، فرمانده سپاه ناحیه اراک صبح امروز در این مراسم گفت: دانش‌آموزان در دوران انقلاب و هشت سال دفاع مقدس با وجود سن کم شرایط حساس کشور را به خوبی درک کرده و با حضور به موقع خود در صحنه‌ها موجب افتخارآفرینی کشور شدند.

سید عطاء‌الله میرکمالی اظهار داشت: در دوران جنگ دانش‌آموزانی بودند که با وجود درخشش در عرصه‌های علمی و کسب مدارج عالیه در تحصیل، درس را رها کرده و به سوی جبهه‌های جنگ حق علیه باطل شتافتند.

وی با اشاره به اینکه شهید فهمیده و 36 هزار شهید دیگر دانش‌آموز سرمایه‌های معنوی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند، تصریح کرد: شهید فهمیده دانش‌آموز 13 ساله‌ای که با بستن نارنجک به کمرش خود را فدای این نظام کرد، امروز باید به الگو و سرمشق جوانان ایران اسلامی تبدیل شود.

فرمانده سپاه ناحیه اراک با تاکید بر اینکه دانش‌آموزان باید با الگوگیری از شهدا، به ویژه شهید فهمیده و شهید احمدرضا عباسی بسترساز توسعه همه جانبه کشور شوند، گفت: درست است که امروز جنگ نیست، اما رسالت دانش‌آموزان چه بسا حساس‌تر و مهم‌تر از دوران جنگ است، چرا که دانش‌آموزان آینده ‌سازان فردای این نظام هستند.

میرکمالی با اشاره به شهادت حسین فهمیده بیان داشت: روز دانش‌آموز و سالروز شهادت حسین فهمیده برگ زرینی در تقویم سال تحصیلی است و باید از این ایام برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در میان دانش‌آموزان نهایت بهره را گرفت.

وی ادامه داد: ابداعات و اختراعات امروز دانش‌آموزان در عرصه‌های مختلف علمی، پژوهشی و بین‌المللی حاصل فداکاری و جانفشانی شهدای عزیزی است که برای دفاع از اسلام و ایران اسلامی ذره‌ای دریغ نکردند.

در این مراسم زنگ ایثار و مقاومت به طور نمادین در دبیرستان شکرایی اراک به صدا در آمد.

انتهای پیام/87013/ر30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول