اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با طرح ادعای عجیب در نشست خبری صبا و نفت امیدیه

مایلی‌کهن تمام قمی‌ها را سرکار گذاشت / نفت امیدیه به صبا درس فوتبال داد

سرمربی تیم فوتبال صبای قم با ادعای این‌که شکست در جام حذفی اهمیتی برایش ندارد، نشان داد که تمام مسئولان استان قم را سرکار گذاشته است.

مایلی‌کهن تمام قمی‌ها را سرکار گذاشت / نفت امیدیه به صبا درس فوتبال داد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، داستان از اینجا آغاز شد که آقای اخلاق فوتبال ایران که هم‌اکنون تیم با سابقه صبای قم را در لیگ برتر در انتهای جدول رده‌بندی قرار داده است و این تیم را با هدایت مدبرانه خود از جام حذفی نیز کنار زد، در نشست خبری بعد از این بازی ادعا کرد که جام حذفی برایش اهمیتی نداشته است.

البته خبرنگاران مطبوعات و خبرگزاری‌های قم این نشست خبری را به سبب برخورد نامناسب مایلی‌کهن بعد از پایان دیدار صبا و مس در هفته چهاردهم لیگ برتر، تحریم کردند و فقط خبرنگاران صدا و سیما بودند که برای شنیدن درد دل‌های سرمربی صبا به این کنفرانس خبری رفتند.

سرمربی ناکام صبای قم که این روزها تمام فکر و ذکرش علی دایی و تیم پرسپولیس شده و گویا در خواب و بیداری کابوس این‌ها را می‌بیند در نشست خبری پایان دیدار صبای قم و نفت امیدیه اهواز مدعی شده که باخت در این دیدار اهمیتی ندارد چون توجهی به جام حذفی نداشته و فقط می‌خواسته از این بازی برای محک بازیکنان جوان تیمش استفاده کند.

چرا صبا از جام حذفی انصراف نداد؟

حال کسی نیست که به بهترین مربی حال حاضر لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های ایران بگوید که چرا و با چه اختیاری چنین تصمیمی را گرفته و این‌گونه وانمود می‌کند که شکست تحقیرانه در مقابل تیم دسته دومی نفت امیدیه برایش اهمیتی ندارد.

مگر باشگاه صبا هیئت مدیره، مدیرعامل و یا هیچ تصمیم‌گیرنده دیگری ندارد که در این خصوص تصمیم‌گیری کند و مایلی‌کهن به راحتی بعد از شکست تحقیرانه برابر نفت امیدیه اهواز به جای این‌که باخت را به گردن بگیرد و از مردم قم و هواداران صبا به خاطر وضعیت نامناسب اخیر صبا عذرخواهی کند، به راحتی آب خوردن این باخت را به شکل دیگری توجیه کرده و بگوید که جام حذفی برای ما اهمیتی نداشت.

تیمی که این روزها با مشکلات مالی مواجه است چرا باید چندین میلیون تومان برای مسابقه‌ای که از نظر مربی‌اش اهمیتی ندارد هزینه کند، اگر این بازی اهمیتی نداشت چرا باشگاه صبا مانند فجر شهید سپاسی شیراز، فولاد یزد، میناب هرمزگان و چند تیم دیگر از جام حذفی اعلام انصراف نکرد.

تحمیل هزینه‌های هنگفت به دستگاه‌های اجرایی برگزار کننده مسابقه

اگر سرمربی صبای قم دنبال بازی تدارکاتی برای محک بازیکنان تیمش می‌گشت چرا بازی جام حذفی با این هزینه‌های سرسام‌آور را انتخاب کرد، مگر نمی‌شد حریف تدارکاتی از تیم‌های مختلف حاضر در دسته‌های مختلف جام آزادگان پیدا کرد که مایلی‌کهن بازی با نفت امیدیه را با تحمیل هزینه‌های زیاد برای محک بازیکنان تیمش انتخاب کرد و به نوعی تمام کسانی را که عوامل برگزاری این بازی بودند، سرکار گذاشت.

هزینه هتل به جای خود، آیا شایسته بود که وقت، هزینه و سرمایه انسانی دستگاه‌های مختلف اجرایی استان قم نظیر نیروی انتظامی، صدا و سیما، عوامل پخش زنده، یگان ویژه، اداره کل ورزش و جوانان، اورژانس 115، شهرداری، حراست، هیئت فوتبال، عوامل مجموعه ورزشی یادگار امام و حتی زمین چمنی که به سختی و با مخارج هنگفت آماده شده و نگهداری می‌شود، خسارت ببیند و این‌ها وقت ارزشمند خود را به هدر بدهند که مثلاً آقای مایلی‌کهن تصمیم گرفته در این بازی بازیکنان جوان تیمش را محک بزند؟

خدشه‌دار شدن نام و جایگاه صبا

معلوم نیست که مسئولان باشگاه صبا چرا اینقدر با این وضعیت به راحتی کنار می‌آیند، شاید آن‌ها خودشان را این‌گونه راضی کنند که «عیب ندارد بازی جام حذفی بود» اما آقایان این باخت نام، جایگاه و اعتبار صبا و قم را خدشه‌دار کرد، باخت برابر تیمی که از لیگ دسته دوم جام آزادگان آمده بود در شان صبا نیست و شما به راحتی می‌پذیرید که مربی که این روزها کف‌گیر دانش و علم فوتبالی‌اش به کف دیگ خورده، همه شما را سر کار بگذارد و به راحتی در توجیه باخت به این تیم دسته دومی عنوان کند که جام حذفی برایش اهمیتی نداشته است.

نفت امیدیه به صبا درس فوتبال داد

البته نباید تیم دسته دومی نفت امیدیه اهواز را کوچک شمرد چراکه این تیم گمنام و کم نام و نشان با سرمربی جوان اما مطرح خود یعنی جهانبخش جعفری به سرمربی با تجربه صبا نشان داد که چگونه باید در دقایق پایانی از اندوخته خود محافظت کرد و بازی برده را به تساوی نکشاند و بازی مساوی را نباخت.

آن‌ها در دقایق پایانی دیدار با صبای قم به خوبی و با استفاده از هوش و ذکاوت سرمربی جوان خود توپ را به گوشه‌های زمین می‌بردند تا از برتری خود محافظت کنند اما نگاهی به عملکرد صبا در پنج بازی اخیر نشان می‌دهد که صبا تمام اندوخته‌های خود را در دقایق پایانی و وقت‌های تلف شده از دست داده است.

با این حال تیم فوتبال صبای قم با شکست خانگی در مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی فوتبال باشگاه‌های کشور برابر تیم نفت امیدیه اهواز در حالی از جام حذفی کنار رفت که در لیگ برتر هم وضعیت خوبی ندارد و با توجه به کسب 16 امتیاز از 14 مسابقه هم‌اکنون با تیم چهاردهم جدول تنها سه امتیاز فاصله دارد و با تیم پانزدهم فاصله‌ای 6 امتیازی دارد.

انتهای پیام/2258/م40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول