اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر بهداشت مطرح کرد

پرداخت‌ 26 هزار میلیارد تومان از هزینه‌های ‌درمان توسط مردم /کاهش‌ بودجه وزارت بهداشت

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سالانه از 40‌ هزار میلیارد تومان هزینه‌های درمانی در کشور، 26‌ هزار میلیارد تومان آن از سوی مردم پرداخت می‌شود و این مسئله آنچه که مورد نظر رهبر انقلاب است را محقق نمی‌کند.

پرداخت‌ 26 هزار میلیارد تومان از هزینه‌های ‌درمان توسط مردم /کاهش‌ بودجه وزارت بهداشت

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، طاهر موهبتی عصر امروز در آیین تودیع و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان اظهار داشت: نگاه عالمانه به سند چسم‌انداز توسعه در افق 1404 نشان می‌دهد که برخورداری مردم از سلامت، امنیت غذایی و اجتماعی، داشتن نهاد مستحکم خانواده و برخورداری از بیمه برای همه باید اتفاق بیفتد.

وی با اشاره به تاکید رهبری بر رویکرد انسان سالم و توجه به سلامت همه جانبه وی بیان داشت: در این زمینه باید بیشتر توجه شود.

موهبتی عنوان کرد: در دنیای کنونی سلامت دیگر به معنای فقدان بیماری نیست، بلکه رفاه در مسائل روحی، روانی و معیشتی نیز به نوعی سلامت محسوب می‌شود.

وی افزود: توسعه پایدار در گرو جامعه سالم، جامعه سالم در گرو انسان سالم و انسان سالم نیز یکی از ویژگی‌های معنویت است که معنویت نیز در گرو معیشت است.

موهبتی گفت: چنین تعریف مهمی تنها از عهده وزارت بهداشت برنمی‌آید و همه باید همکاری کنند، قوای سه‌گانه باید عزم جدی را برای تحقق سند چشم‌انداز توسعه داشته باشند که البته نیاز به عزم ملی نیز دارد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر بهداشت اظهار داشت: هم‌اکنون 70 درصد هزینه‌های درمان از سوی خود مردم پرداخت می‌شود و این در حالی است که باید تا دو سال آینده بر ‌اساس سند چشم‌انداز توسعه سهم مردم در پرداخت هزینه‌های درمانی به 30 درصد کاهش یابد.

وی افزود: سالانه از 40‌ هزار میلیارد تومان هزینه‌های درمانی در کشور، 26‌ هزار میلیارد تومان آن از سوی مردم پرداخت می‌شود و این مسئله آنچه که مورد نظر رهبر انقلاب است را محقق نمی‌کند.

موهبتی با اشاره به رویکردهای اصلی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: دسترسی عادلانه به خدمات بهداشتی و درمانی و ارتقای شاخص‌های آن، کاهش سهم هزینه‌های مردم در سلامت و توانمندسازی بخش غیر‌دولتی و احیای خیریه‌ها و وقف‌ها از جمله این اولویت‌ها است.

وی با اشاره به اعتبارات حوزه پیشگیری از بیماری عنوان کرد: بودجه سال جاری ما نسبت به سال گذشته 40 درصد کاهش یافته که باید برای آن فکری کرد، زیرا پیشگیری مقدم بر درمان است.

موهبتی بیان داشت: حقوق شهروندی در حوزه سلامت در بالاترین سطح خود معنا پیدا می‌کند، زیرا با جان مردم در این حوزه مرتبط هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در این آیین اظهار داشت: امیدواریم با همکاری همه بتوانیم در مسیر درست حرکت کنیم و یکدل اهداف خودمان را دنبال کنیم.

علی‌اکبر حقدوست افزود: درخواست من این است که هیچ وقت از من تعریف و تمجید نکنید، اما بستر برای نقد و بیان اشکالات باز است.

انتهای پیام/80017/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول