اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سال گذشته صورت گرفت

پرداخت کمک هزینه درمان چشمی به 205 کودک در قزوین

مسئول پیشگیری از معلولیت اداره کل بهزیستی استان قزوین از پرداخت کمک هزینه درمان چشمی به 205 کودک نیازمند در سال گذشته در این استان خبر داد.

پرداخت کمک هزینه درمان چشمی به 205 کودک در قزوین

مهری گل‌پرور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: سال گذشته اداره کل بهزیستی استان قزوین به پنج کودک نیازمند کمک هزینه جراحی و به 200 نفر کمک هزینه خرید عینک پرداخت کرده است.

وی با بیان اینکه اداره کل بهزیستی استان قزوین از کودکان نیازمند در درمان تنبلی چشم حمایت می‌کند، ابراز داشت: این اداره کل در صورت تأیید مددکار به این کودکان قسمتی از کمک هزینه درمان را پرداخت می‌کند.

مسئول پیشگیری از معلولیت اداره کل بهزیستی استان قزوین بیان کرد: اداره کل بهزیستی این استان سال گذشته 70 درصد کمک هزینه عینک را که 50 تا 70 هزار تومان بوده به کودکان نیازمند برای درمان و پیشگیری از تشدید تنبلی چشم پرداخت کرده است.

گل‌پرور با اشاره به اینکه برخی از کودکان برای درمان بیماری چشم در مرحله اتومیتریست نیاز به عمل جراحی دارند، عنوان کرد: اداره کل بهزیستی استان قزوین از این کودکان نیز بسته به نوع و هزینه جراحی و بودجه تعیین شده در بهزیستی کمک هزینه جراحی را پرداخت می‌کند.

پیگیری جدی خانواده در درمان تنبلی چشم کودکان

این مسئول اذعان داشت: کودکانی که در پایگاه‌های سنجش بینایی مشکوک به تنبلی چشم شناخته شدند، حتماً خانواده‌ آنها مراحل درمان بیماری را با جدیت پیگیری کنند تا در بزرگسالی فرزندانشان دچار کم‌بینایی و نابینایی نشوند.

کارشناس پیشگیری از معلولیت اداره کل بهزیستی استان قزوین یادآور شد: مربیان بهزیستی در پایگاه‌های سنجش بینایی مراحل درمان کودکان مشکوک به تنبلی چشم را در مرحله دوم و سوم پیگیری می‌کنند تا آنان به طور کامل بهبود یابند.

گل‌پرور خاطرنشان کرد: مربیان اتومیتریست در مرحله دوم پیشگیری از تنبلی چشم کودکان مشکوک به این بیماری را معاینه می‌کنند و اقدامات لازم را برای درمان آنان انجام می‌دهند.

مسئول پیشگیری از معلولیت اداره کل بهزیستی استان قزوین با بیان اینکه بهترین سن درمان بیماری چشمی و تنبلی چشم سه تا چهار ماهگی است، متذکر شد: اداره کل بهزیستی استان قزوین امکانات لازم معاینه چشمی کودکان در این سن را ندارد بر این اساس خانواده‌ها فرزندان را در سن یاد شده به سنجش بینایی ببرند تا در صورت وجود بیماری درمان آنان سریع‌تر انجام شود.

استقبال مطلوب کودکان به سنجش بینایی در روستاها

گل‌پرور با اشاره به استقبال مطلوب کودکان به سنجش بینایی در روستاها بیان کرد: سال‌های گذشته کودکان شهری نسبت به روستایی دسترسی راحت‌تری به پایگاه‌های سنجش بینایی داشتند به همین دلیل مراجعه آنان بیشتر از کودکان روستایی بود.

مسئول پیشگیری از معلولیت اداره کل بهزیستی استان قزوین ادامه داد: اکنون فاصله فرهنگی بین مردم در روستاها و شهرها کاهش یافته و همین امر موجب مراجعه مطلوب کودکان روستایی به پایگاه‌های سنجش بینایی شده است.

گل‌پرور با بیان اینکه کودکان سه تا شش سال باید در طرح پیشگیری از تنبلی چشم شرکت کنند، یادآور شد: اداره کل بهزیستی استان قزوین این طرح را در تمام روستاها پوشش می‌دهد تا کودکان مشکوک به تنبلی چشم شناسایی و سریع‌تر درمان شوند.

انتهای پیام/77009/ر40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول