اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل انجمن خیران سلامت نیشابور خبر داد

هزینه 5 میلیون تومانی هر دوره شیمی درمانی/ کمبود منابع داریم

مدیرعامل انجمن خیران سلامت نیشابور با اشاره به هزینه 5 میلیون تومانی هر دوره شیمی درمانی گفت: هزینه دارو در هر دوره بین صد هزار تا یک میلیون تومان است.

هزینه 5 میلیون تومانی هر دوره شیمی درمانی/ کمبود منابع داریم

احمد دررودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از نیشابور اظهار داشت: هر هفته به‌ طور متوسط سه نفر بیمار به بخش بیماران سرطانی شهرستان اضافه می‌شود.

وی با بیان اینکه داروهای بیماران سرطانی گران‌قیمت است که تعدادی از آنها در تعهد بیمه‌ها نیست و حتی فرانشیز آنها گران است، خاطرنشان کرد: هر دوره شیمی درمانی پنج میلیون تومان هزینه دارد و هر دوره بین صد هزار تا یک میلیون تومان دارو هزینه دارد.

این فعال اجتماعی اضافه کرد: گاهی اوقات همراهان بیمار به‌خاطر مسائل اقتصادی از ادامه درمان منصرف می‌شوند و عملا مرگ بیمار را انتظار می‌کشند.

دررودی با اشاره به اینکه یکی از اولویت‌های اورژانسی ما در بیمارستان حکیم توسعه بخش زایشگاه است، تاکید کرد: نقشه و مجوزها آماده است که به‌دلیل نبود اعتبارات دولتی همچنان چشم‌انتظار خیران نیک‌اندیش هستیم.

وی با بیان اینکه به مشارکت خیران در ساخت خوابگاه‌های دانشجویی نیاز داریم از تلاش‌های صورت گرفته توسط برخی خیرین در ساخت 25 خانه بهداشت و مرکز بهداشتی درمانی تقدیر کرد.

نامبرده در خصوص وضعیت مشارکت در ساخت دانشکده علوم پزشکی نیشابور، گفت: محل پردیس دانشگاه توسط مسئولان شهرستان انتخاب شده که در آن 30 هکتار برای دانشکده پزشکی اختصاص داده شده ولی به‌علت اینکه در مسیر سیل رودخانه بوده است از سوی کارشناس فنی از طرف مهندس وکیلی مورد تایید واقع نشد.

دررودی تاکید کرد: قصد داریم زمین را توسعه دهیم تا از مسیر سیل خارج شود.

وی اضافه کرد: ورود متخصص بخش شیمی درمانی به نیشابور و اطلاع‌رسانی آن موجب شد هر هفته تعدادی از بیماران سرطانی که برای درمان به مشهد می‌رفتند در همین نیشابور تحت درمان قرار گیرند.

دررودی گفت: تعدادی از بیماران سرطانی قبلی بهبود کامل یافته‌اند، بعضی در حال درمان هستند و بعضی متاسفانه به‌علت وخامت بیماری، فوت کرده‌اند.

انتهای پیام/2202/ب30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول