اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو انجمن حمایت از بیماران آسیب نخاعی اصفهان:

هزینه‌های درمانی معلولان آسیب نخاعی رشد نجومی دارد

عضو انجمن حمایت از بیماران آسیب نخاعی استان اصفهان گفت: هزینه‌های دارو و درمان معلولان آسیب نخاعی به صورت نجومی رشد پیدا کرده است و این هزینه‌ها روز به‌روز افزایش پیدا می‌کند.

هزینه‌های درمانی معلولان آسیب نخاعی رشد نجومی دارد

زهره صادقی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه یک معلول آسیب نخاعی باید برای زنده ماندن خود روزانه هزینه‌های بالایی را برای درمان خود پرداخت کند، اظهار کرد: در حال حاضر نیز تعرفه‌های درمانی این بیماران افزایش یافته است و پرداخت این هزینه‌ها در توان یک بیمار آسیب نخاعی نیست.

وی با اشاره به اینکه یک معلول آسیب نخاعی به دلیل نداشتن شغل مناسب از یک منبع درآمدی نیز برخوردار نیست، اضافه کرد: اکثر معلولان آسیب نخاعی با مشکلات اقتصادی مواجه هستند و دولت‌مردان باید برای رفع معضلات، مشکلات و چالش‌های پیش روی قشر معلول جامعه چاره‌اندیشی کنند.

عضو انجمن حمایت از بیماران آسیب نخاعی استان اصفهان با اشاره به ضرورت تأمین بخش عمده‌ای از هزینه‌های درمانی معلولان از منابع دولتی تصریح کرد: اما در حال حاضر معلولان از چنین مزایایی برخوردار نیستند و اعتباری از منابع دولتی برای کاهش هزینه‌های این افراد اختصاص داده نمی‌شود.

وی به یکی از مهم‌ترین معضلات ایجاد شده برای معلولان اشاره کرد و ادامه داد: هزینه‌های دارو و درمان معلولان آسیب نخاعی به صورت نجومی رشد پیدا کرده است و این هزینه‌ها روز به‌روز افزایش پیدا می‌کند.

صادقی با بیان اینکه معلولان به حمایت‌های لازم از سوی دولت یازدهم امیدوار هستند، تاکید کرد: رسیدگی به مشکلات دارو و درمان بیماران آسیب نخاعی باید در دستور کار وزارت بهداشت قرار بگیرد و قوانین لازم نیز باید از سوی مجلس شورای اسلامی برای حمایت از معلولان و کاهش مشکلات این افراد به تصویب برسد.

وی با تاکید بر اینکه معلولان آسیب نخاعی نباید به دلیل هزینه‌های بالای دارو و درمان نسبت به درمان بیماری‌های خود منصرف شوند، افزود: اما در حال حاضر بسیاری از معلولان آسیب نخاعی توان اقتصادی لازم را برای پرداخت هزینه‌های درمانی خود ندارد و این افراد در تنگنا‌های شدید اقتصادی قرار دارند.

انتهای پیام/63004/ل30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول