اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار کرمانشاه:

کتابخوانی بعد از انقلاب در بین مردم بیشتر شده است

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمانشاه گفت: انگیزه کتابخوانی بعد از انقلاب اسلامی در بین اقشار مختلف بیشتر شده و این برداشتن گامی بلند برای نهادینه کردن فرهنگ مطالعه در ایران است.

کتابخوانی بعد از انقلاب در بین مردم بیشتر شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه جلال منکرسی ظهر امروز در جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی هفته کتاب و برپایی نمایشگاه کتاب در کرمانشاه گفت: فرهنگ کتاب و کتابخوانی در اعتقاد و مذهب دینی ما ریشه دارد و طبق تکلیفی که خداوند در ابتدای بعثت بر عهده پیامبر اکرم (ص) نهاد، دین اسلام از حوزه خواندن (اقراء) شروع شد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمانشاه اظهار داشت: تمام تلاش مسئولان بر این است که بتوانند جهل را در جامعه ریشه‌کن کنند و عقل‌مداری و منطق‌پذیری را رواج دهند.

وی خاطرنشان کرد: انگیزه کتابخوانی بعد از انقلاب به برکت انقلاب اسلامی و تاکیدات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در بین اقشار مختلف بیشتر شده و این برداشتن گامی بلند برای نهادینه کردن فرهنگ مطالعه در ایران است.

منکرسی با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی افزود: عامه جامعه باید در حوزه اندیشه و تفکر وارد شوند و نادانی و جهل دیگر جایی در بین مردم نداشته باشد.

به گفته این مسئول، متولیان امر آموزش از جمله آموزش و پرورش، باید در این حوزه برنامه‌های جدیدی را ارائه دهند و در حوزه کتابخانه‌ها باید تجهیزات رایانه‌ای به‌ صورت آنلاین وجود داشته باشد تا دسترسی به خواندن کتاب آسان‌تر شود.

وی با توجه به برپایی نمایشگاه کتاب در کرمانشاه متذکر شد: هر ساله نمایشگاه‌هایی در این زمینه برپا می‌شود که هدف وارد کردن کتاب در زندگی مردم و نقش بسزای آن در فرهنگ است.

انتهای پیام/2700/ن30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول