اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر سنندج:

بیکاری انگیزه جوانان برای پرداختن به ورزش را از بین برده است

عضو شورای شهر سنندج نبود اشتغال را موجب فاصله گرفتن جوانان از ورزش دانست و افزود: زمانی که جوان درگیر مشکلات روحی ناشی از بیکاری است دیگر انگیزه‌ای برای پرداختن به ورزش ندارد.

بیکاری انگیزه جوانان برای پرداختن به ورزش را از بین برده است

یوسف اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج با بیان اینکه در گذشته تعداد زیادی از جوانان به ورزش می‌پرداختند گفت: لذتی که آن دوران از پرداختن به ورزش داشتیم با هیچ چیزی قابل مقایسه نبود.

وی با ابراز تأسف از اینکه ورزش شهر سنندج طی چند سال گذشته با سکون و رخوت روبرو بوده است، اظهار کرد: این قضیه یا به دلیل عدم حمایت مسئولان از ورزش و یا به علت مشغله فراوان مردم است.

عضو شورای شهر سنندج با اشاره به سرانه فضای ورزشی کم در شهر سنندج تصریح کرد: باید با ریشه‌یابی دقیق به دنبال یافتن چرایی این موضوع باشیم.

اسدی یکی از موضوعاتی که موجب فاصله گرفتن از ورزش در جامعه امروزی شده است را مشکل نبود اشتغال ذکر کرد و افزود: زمانی که جوان درگیر مشکلات روحی ناشی از بیکاری است دیگر انگیزه‌ای برای پرداختن به ورزش ندارد.

وی با تأکید بر اینکه نهادینه کردن ورزش کاری بزرگ و فرهنگی است تصریح کرد: توجه به ورزش باید از دبستان‌ها و مدارس شروع شود.

عضو شورای شهر سنندج با بیان اینکه اکنون هیچ اهمیتی به ورزش داده نمی‌شود گفت: متأسفانه زنگ ورزش در مدارس به عنوان زنگ بیکاری قلمداد می‌شود.

اسدی با بیان اینکه خود ما در دوران تحصیل برای رسیدن زنگ ورزش لحظه‌شماری می‌کردیم تصریح کرد: امروزه برخی معلمان در زنگ ورزش به دانش‌آموزان می‌گویند، قدم بزنید و سپس به کلاس برگردید.

وی فعالیت ورزشی را جایگزین مناسبی برای گرایش جوانان به سمت کارهای زیرزمینی عنوان کرد و افزود: اما امروز شاهد هستیم، جوانان به جای ورزش به سمت قهوه‌خانه‌ها روی آورده‌اند.

عضو شورای شهر سنندج در ادامه با بیان اینکه تشویق جوانان به ورزش از اهداف مهم شورای شهر و شهرداری سنندج است گفت: حمایت از تیم هندبال بانوان در لیگ برتر و تنیس روی میز و ورزش زورخانه‌ای در همین راستا صورت گرفته است.

اسدی با بیان اینکه جوان نیاز دارد انرژی خود را به هر شکل ممکن تخلیه کند تصریح کرد: ورزش بسیاری از خلأها را جبران می‌کند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد با برنامه‌ریزی صورت گرفته توسط شهرداری و شورای شهر سنندج زمینه رشد و بالندگی ورزش این شهر بیش از پیش فراهم شود.

انتهای پیام/79012/س40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول